Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Mikaela - 25 december 2011 15:07

Eftersom vi verkligen har strul på bredbandet just nu så blir det ingen jätte uppdatering.
För risken är stor att jag kastas ut när jag precis ska lägga in ett jääätte långt inlägg =).

Vi hade en helt underbar dag igår. Den kunde inte blir en bättre dag!
Vid 12 tiden kom stora syster Sabina med sin sambo och deras hundar. Då var hela familjen samlad.
Mamma och Eddan gjorde i ordning all julmat och vid 14 tiden slog vi oss ner i matsalen. Det jag typ åt mest av var lax, vad har hänt med mig?! Men gott var det. Jag provade även sillen för första gången i mitt liv! Gott, nja jag vet inte. Men såsen var god i alla fall =).

Sen var det ju dags för Kalles jul och en latte innan vi satte klorna i alla julklappar. Som ni ser så hade vi en del att gå igenom. Även om hälften säkert var till Nora. =)
 


Hmm..okej, det tog just typ 5 minuter att ladda upp den bilden, så vi skiter i det för tillfället. Bilderna får komma så fort det vanliga bredbandet fungerar. Surfar just nu på ett mobilt bredband, och den har inte bråttom.

I alla fall så tänkte vi att Eddan får ju bli tomte, för tomte måste man ju ha.. eller?! Eddan klädde iaf ut sig, men direkt när Nora öppnade dörren så sa hon.. Men pappa.. ja det gick inte att lura henne. Även om vi fortsatte spela på att det var ju faktiskt tomten som stod där så stod hon på sig, och till slut slet hon av han skägget och tittade på oss och undrade vad det var vi inte fattade.. Jaja.. inte var hon speciellt ledsen för det utan vi återgick till att öppna julklapparna. Nora fick allt en 3 åring kan önska sig, plus mycket mycket mer =). Jag var så glad att hon i år inte bara slet upp alla saker, utan i år ville hon verkligen gå igenom vad hon fått. Det kändes kul.
Hon kom i säng sent så jag gjorde henne då sällskap. Vilket var ganska skönt efter en heldag med full fart.
En underbar dag på alla sett och vis, tack alla ni som var med och gjorde den så fantastisk.

Jag hade ju även lovat en magbild.. har tagit den, men inte heller den går att ladda upp just nu. Så alla bilder kommer så fort bredbandet fungerar! LOVAR!! Även Lillhickan´s lista ska då få sig en uppdatering.

Hoppas ni hade en underbar jul! Hörs snart igen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards