Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under maj 2013

Av Mikaela - 30 maj 2013 17:16

Ja nu visar sommar Sverige sin bästa sida. Sol, 26 grader och lite vind!
Då är det bara fylla baljor och bassänger så barnen får svalka sig när dom är ute och busar hela dagarna. Gu så vi njuter just nu. Jag älskar sommaren!

En glass på det här skulle sitta fint, men först får det bli mat. Kycklingfilé i ugn med pommes, bea och tatziki!

Nora gick sin sista dag på dagis idag. Nu har hon sommarlov i två månader. Det skulle ha varit tre men jag ändrade så hon börjar den 5:e aug ist för 3 sep. Vi får dock ändå betala för både juni och juli trots att hon inte är där. Mindre roligt... Men att ha henne hemma i tre månader skulle förstöra hennes och min relation och det är det inte värt.

Imorgon får vi första valpköpar besöket, det ska bli så roligt att det äntligen börjar rulla på. Men än finns några valpar kvar att tinga. Just nu bara tikar vad det ser ut som.

Nu blir det middag!


Av Mikaela - 29 maj 2013 20:18

Phu.. det är inte så lätt att ta uppställningsbilder på puppisar som precis komit på benen. Det tycker inte jag i alla fall. Sen när man dessutom har en karl som inte är så super intresserad som tvingas fota och två barn som springer runt benen och tjatar, drar i en gör inte saken lättare. Men här kommer i alla fall bilderna!

Boomer 3 veckor.

Brolle 3 veckor
 

Busbus 3 veckor
  
Brownie 3 veckor
 

Bim 3 veckor
  

Bobby 3 veckor
  

Bubbel 3 veckor
 

Bums 3 veckor 
 

Av Mikaela - 28 maj 2013 20:54

Ligger på soffan och kollar halvt på tv.. Trött och ont i ryggen. Men har ändå fått lite vettiga saker gjorda idag så som att tömt tvättkorgen, eller ja förutom alla fällar som alltid finns att tvättas just nu. Valparna fyller 3 veckor imorgon och har nu blivit introducerade till mat. Nått dom mumsar i sig med stor aptit. Avmaskade för första gången är dom också. Dom är mer och mer vaknar och tultar runt i lådan. Såååå söta !!

Eddan har efter mycket mycket tjat äntligen skruvat ihop gungställningen som legat under huset i snart 3 år !!!
Gissa hur glada barnen är!! Medans han gjorde det så klippte jag gräsmattan.

Nej nu blir det att fortsätta glo på tv.. Imorgon är det dags för 3 veckors bilder på valparna!

Av Mikaela - 27 maj 2013 12:17

Vilken härlig helg vi haft på alla sett och vis. Förutom utställningen vi var på i lördags som gick jätte bra så har ju vädret varit så underbart så inne har vi endast varit nattetid.

Det har varit Brukets dag här i helgen och eftersom jag inte var och kollade in den i lördags så gick vi ner en sväng igår. Nora åkte karusell och hoppade i hoppborg. Sen köpte vi glass och slog oss ner i Kesoparken och bara en liten stund senare var Patrik Isaksson på scenen där så det vart en väldigt trevlig eftermiddag. Nora slocknade i gräset med huvudet i mitt knä och Loka slocknade på vägen hem. På kvällen grillade vi korv tillsammans med grannarna och snackade lite skit. En mycket givande helg på alla plan.

Idag är det en grå måndag med regn i luften. Trist start på veckan men förhoppningsvis smyger sig solen fram snart igen. Den här veckan är det lite små pyssel med valparna. Dom ska få flytta hit ner och på onsdag ska dom få börja smaka på mat. Sen är det full rulle! I helgen kommer det tre familjer som ska kolla på valparna.

Av Mikaela - 25 maj 2013 17:19

Vilken fantastisk dag! Vädret var på topp, humöret var på topp, Baloo var på topp och resultatet blev på topp!

Exe, 1:a unghundsklassen, CK, Bästa hane, CERT, CACIB och slutligen BIM!

Jätte grattis till matte Marie och superfina Baloo!

Av Mikaela - 24 maj 2013 07:51

Ja veckorna springer förbi och det slog mig igår när vi var ute och sprang på gräsmattan trots det dåliga vädret hur mycket jag verkligen älskar sommaren. Det ger mig också väldigt mycket ångest, om en månad är det midsommar och sen går vi mot mörkare tider igen.
Det är en trist tanke som jag försöker slå bort, men trots det ligger den där och gnager.. Hela tiden.

Men just nu skjuter jag den tanken åt sidan, för just nu skiner solen in genom sovrumsfönstret. Och även om jag vet att solen inte kommer visa sig så mycket dom närmsta dagarna så, enligt SMHI så ska jag njuta. Jag ska njuta av ljuset, den gröna gräsmattan och att slippa frysa om fötterna så fort jag sätter ner dom på golvet när jag vaknat på morgonen.

Trevlig helg och all kärlek till er<3

Av Mikaela - 22 maj 2013 20:54

Hur ska jag kunna släppa någon av dessa fantastiskt gulliga valparna? Jag är ju kär i dom alla!
Risken finns ju dock att man är liiiite trött på dom om några veckor. Men ändå, vet ni hur sjukt söta dom är!!

Några av dom har nu öppnat ögonen men några håller dom än slutna. Dom är super gulliga när dom rultar omkring i lådan och småleker med varandra.
Här kommer 2 veckors bilderna!

Boomer


Brolle
 


Busbus
 


Brownie
 

Bim
 

Bobby
 


Bubbel
 


Bums
   

Smälter ni lite nu eller? Nu ska jag gosa vidare med puppisarna innan det är dags för sängen!
Än finns det några valpar kvar att boka för leverans efter den 3 juli!

Av Mikaela - 21 maj 2013 11:27

Tänkte jag skulle ha bloggat igår kväll efter min och Noras supermysiga kväll vid vattnet, men då hade mobilen batteritorsk! Så jag får göra det nu istället :).

Efter middagen igår åkte jag och Nora ner till sjön. Vi skulle meta med lite deg. Vilket Nora gjorde i sådär 2 minuter sen vill hon bada ist. Men icke sa jag. Okej då sa hon, men doppa fötterna då? Ja ni förstår väl att det slutade med att hon badade i bara trosorna. Den 20 maj liksom!! Galna unge!

Inte ett ord sa hon heller om att det var kallt. Jag fortsatte att meta och fick till slut ett mört ;)

Sen var det dags att dra sig hem och äta lite rostad macka med sylt!

Idag har ju solen försovit sig eller nått för här är den då inte.. Så jag kanske ska ta och passa på och städa när man ändå inte vill vara ute nått direkt..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards