Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under februari 2013

Av Mikaela - 28 februari 2013 22:36

Som jag nämnt tidigare så är tjejen jag förut jobbade som personlig assistent åt hemma hos oss idag tills på måndag. Så med andra ord jobbar jag nu i helgen. :)
Tyvärr så blev Loka sjuk inatt med hög feber, hosta och en väldans massa snor. Tajmat och bra.. NOT

Men imorgon får Eddan vabba så jag kan "jobba" :) sen i helgen är han ju ändå hemma, så det löser sig iaf.

Nu blir det sängen så jag orkar med allt skoj vi ska hitta på imorgon!

En snorig bebis som igårkväll inte ville sova.. Hoppas på mer sömn inatt!

Av Mikaela - 27 februari 2013 21:20

Tänkte blogga nu på kvällen, men Loka knorrar och smågråter om vartannat så jag får återkomma imorgon. Gissar på att hon åkt på nått så det blir nog inte mycket sömn inatt..

Hörs imorgon!

Av Mikaela - 26 februari 2013 10:29

Hade verkligen tänkt blogga igår med dog som vanligt tidigt i sängen. Äääääälskar att få gå och sova ;)

Igår så tog jag och grannen Malin, hennes döttrar Amanda och Linda alla hundarna och gick till dagis för att hämta Nora och hennes kompis Ida. Vädret var jättefint förutom alla jävla skit snö som ligger på backen ;) så undertiden vi gick dit satte jag in en äppelpaj i ugnen på timer så när vi kom hem blev det lite fika på baksidan :). Gott och väldigt trevligt.
Sen, snipp snapp slut så var liksom den dagen slut!

Idag har ju knappt dagen inte börjat än även om vi varit uppe sen tidigt. Nora har, hör och häpna varit och lekt ensam uppe på hennes rum. Eller helt ensam var hon inte, hon hade Pinkeypie med sig. Men i alla fall, det har aldrig hänt tidigare! Men Pinkeypie är hon mycket tryggare. Tänk vad en hund kan göra!

Som jag sagt tidigare så är dom oskiljaktiga <3

Av Mikaela - 24 februari 2013 18:45

Alltså jag vet inte. Ena sekunden är jag tillbaka och redo och sen nästa är jag inte alls redo å blogga vidare.
Det har givetvis inte med bloggen att göra. Min bästa vän Joi tror att det har att göra med min årliga depression som jag får varje vinter. Men jag trodde jag klarat mig den här vintern?!

Just nu har vi dessutom så mycket snö kvar så våren och sommaren känns vääldigt långt borta... Ååå, är jag deppig eller vad? Men i vilket fall som helst så när jag känner mig såhär blääää så har jag svårt att till exempel kramas och gosa med Eddan, sånt förknippar jag liksom med lycka och just nu känner jag mig inte alls lycklig... Stackars Eddan, men åt andra sidan så märker han nog inte ens av att jag känner mig nere. Han är sån.. Barnen visar jag inte att jag är nere, för dom är jag som jag alltid är :) som idag hade friluftsfrämjandet korvgrillning, tipspromenad och pulkaåkning vid backen. Givetvis gick vi dit och åkte pulka å grillade korv och barnen var nöjda och glada. Som vilken glad mamma som helst!

I fredags kom mamma och Micke hit, Eddan var ju ner till Sthlm torsdag-lördag så då gjorde dom oss sällskap. Vi passade på att gå igenom en massa saker som bara står, så när dom åkte hem hade dom hela bilen full i saker som dom köpte av mig för att sen sälja det vidare på loppis. Så mysigt att få känna sig lite ompysslad av mammsen ;)

Igår kväll däremot fick jag ett besked om att en mycket nära vän både till mig och familjen förlorat alla sina hundar i en brand. Så himla fruktansvärt att jag finner inte ord. Jag vet att hundarna var hennes allt och jag hoppas hon verkligen känner att jag finns här för henne.

Nu ska jag gosa med tjejerna innan dom ska i säng!

Av Mikaela - 21 februari 2013 07:30

Kommer tillbaka om ett par dagar, när lusten återkommit. Just nu behöver jag en pause... Ses snart igen!

Av Mikaela - 20 februari 2013 12:29

Vill börja med att säga tack för samtalet idag Joi, det gjorde min dag! För er nyfikna kan jag säga att det handlade om inget speciellt, men oftast behövs inte det utan att man bara ringer å pratar lite strunt en stund!

Onsdag redan, det betyder att det är COPE kurs ikväll, minns inte vad denna gång skulle handla om. Det visar sig. Blir skönt å komma iväg en stund innan morgondagen då Eddan åker mer till Sthlm och jag blir ensam med barnen.

Nästa vecka blir lite annorlunda, jag ska nämligen jobba torsdag-måndag med tjejen jag jobbade med förut. Hon kommer hit och ska vara här dom dagarna. Det kommer bli skoj!

Sen helgen efter det är det dags för mig att hålla handler/utställningskurs för MedMarie hundkurser. Det är alltid skoj. Kul och skönt att ha lite planer, då går tiden alltid liite snabbare och vi kommer då närmare våren! Som jag längtar!!!

En kaffe på det här vore susen!

Av Mikaela - 19 februari 2013 21:15

Här rullar dagarna på och vi tar tagit dö på veckans andra dag. Imorgon är det dags för COPE kursen och jag har lovat Nora att åka med.

Annars händer det inte mycket.
Å nu blir det sängen!
Hejsvejs!

Av Mikaela - 18 februari 2013 12:17

Denna vecka blir inte riktigt som andra för när Eddan åker till jobbet på torsdag så kommer han inte hem först på lördag e.m Så hela torsdag, fredag och lördag är jag å kidsen ensamma. Det ser jag inte fram emot..

Men än är det ju bara måndag så det är ju ett par dagar bort. Imorsen när jag vaknade vid 7 så var det redan ljust ute, vilket är fantastiskt skönt för nu har jag verkligen tröttnat på vintern och dess mörker. Är verkligen i behov av vår och hopp just nu..

Igår åkte Alice med grannens dotter Mickis till hennes gymnasium, hon ska vara där tills på fredag. Vet egentligen inte vem som var gladast, Alice eller Mickis ;)

Nu ska jag fortsätta med det där eviga plockandet efter alla här hemma... Phu.. Finns det nått värre? Leksaker, saker och kläder överallt!!

Men lite sol i vardagen behöver vi, så kolla in denna solstråle ;)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards