Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under juni 2011

Av Mikaela - 29 juni 2011 13:39

Hoppas den fortsätter så här underbart!!
Imorse när Nora vaknade käkade vi lite frulle... sen var det dags att packa för dagens äventyr. Idag skulle vi hänga på stranden var det bestämt. Men först var vi tvungna att åka och lämna 70 ägg till hotellet och på vägen hem köpa armpuffar till Nora. Sagt och gjort. Puffarna hittade vi nya nere på loppisen för 20 kr! Sen lämna ägg och köpa lite bröd.

Hem och fixa det sista inför stranden. Jag tog på mig bikini ifall att...
Var riktigt nervös när jag åkte mot stranden, tänkte att det skulle vara så mycket folk där att det skulle kännas pinsamt, men gissa min förvåning när vi kommer fram och det är inte en endaste kotte där!! Fett nice!

Vi intog vår plats vid barnbryggan som verkligen är bra gjort. Vattnet som är inringat av bryggan är väldigt grunt och bara sand i botten. Nora hoppade i så fort hon kommit i baddräkten.
              

Underbara unge vad vi älskar dig!!!

        

Nora slockande innan jag äns hade fått igång bilen när vi åkte hem och sover nu på soffan. Jag ska lägga mig och läsa lite hundsport innan lillmonstret vaknar igen. Antar att det blir att fylla poolen då innan det blir stranden ikväll en stund med pappa igen...

Av Mikaela - 28 juni 2011 15:59

Idag är verkligen vädret på topp. Det ä rhelt underbart. Jag och Nora byggde koja i vardagsrummet i morse där vi sen åt frukost, sen lite senare på dagen åkte vi över till Eddan-Peddan och lunchade med honom innan vi sen åkte hem igen och fyllde Noras lilla pool på altanen. Där satt hon och plaskade och lekte en bra stund innan vi gick in till grannen Ingegerd på fika. Lovade henne det igår, för när jag väl skulle ställa mig och baka igår upptäckte jag att jag saknade vissa saker. Fast jag precis kommit från ica... ex på saknades det ägg och bakplåtspapper. Båda sakerna gick liksom inte att baka utan... hehe.. så jag ringde in till Ingegerd och fick låna en hel kartong ägg och en hel förpackning bakplåtspapper =)
Så idag bjöd vi henne på lite av det fikat vi gjort.

Nora tycker dock att det finns roligare saker att göra än att sitta där och fika så efter mycket tjat gick vi hem igen. Nu pausar vi lite ifrån solen och softar i soffan. Jag ska snart ta tag i middagen så den är klar till Nora och Eddan när han kommer hem. Jag själv ska jobba extra så det blir käk på jobbet. Sen skulle Eddan och Nora åka ner till stranden för ett kvällsdop. Jag jobbar mellan 18-21 så ett alldes lagom pass med andra ord =)
Men nu, fixa middag! 

Av Mikaela - 28 juni 2011 08:20

Jag misstänker att min goaste finaste sambo lider av lite 40 års kris.
Dock är han inte 40 än, men om en vecka är han det.
Eller lider han av PMS?! Nej han städar inte runt precis som jag gör vid PMS så det tror jag inte det är.. haha..

Hoppas han skärper till sig snart.. kanske han bara behöver lite semester och det går han ju på nästa vecka..
Vi älskar dig Eddan trotts att du har lite 40 års kris!
 

Av Mikaela - 27 juni 2011 21:09

Trodde inte måndagen skulle bli så intressant som den faktiskt blev.
Fick ett mess av Tarja i morse, hade nämligen skickat och frågat om dom skulle lekparksdejta oss idag. Men hon bjöd istället över mig och Nora hem till dom. Och eftersom dom bor med sjötomt så bad hon mig ta med badkläder, i alla fall till Nora =).

Jag och Nora skulle dock åka och storhandla innan på maxi falun. Sagt och gjort, så då fick jag henne att sova lite i bilen dit också så då var det gjort. Vi kom hem och vände i stort sett så åkte vi över till långsbyn där dom bor. Att dom har vackraste tomten i hela långshyttan tror jag nog det är många som håller med mig om. Herregud vilken fin tomt!!

Nora kastade sig i vattnet, fast det inte var speciellt varmt. Men hon älskar det. Dock fick jag tjata ganska så bra på henne för att hon inte skulle gå för långt ut och trutta ner under vattenytan. Lite tjat så gick det bra. Sen bjöds vi på fika nere vid vattnet och det var så himla mysigt. Så himla skönt att få komma ut och träffa lite andra vuxna i min egen situation! Fick en väldigt massa ny energi efter ha varit där idag, så nu har jag bakat en dubbel sats av Kärleksmums inför Eddans födelsedag.

Här är två bilder på Nora i vattnet idag.
   

Tack för idag Tarja! Vi åker gärna båt med er någon dag!

Av Mikaela - 26 juni 2011 19:47

Vi packade med oss picknick och åkte till säterdalen. Där var det verkligen super mysigt. Så mycket dal som det bara kan bli.
Det fanns en inhägnad med får, lamm, geter, en ponny och två kalvar som man fick klappa och gosa med. Sen fanns det även hönor och kaniner att se. Eftersom det just varit midsommarafton så fanns där kvar ett litet tivoli, så Nora åkte en karusell, innan vi sen gick till lekparken och lekte.
Vi åt även vår picknick där. Det var verkligen super mysigt, och vädret var sådär lagom. Inte för varmt och soligt men inte heller kallt. En perfekt dag!

På vägen hem köpte vi nya vindrutetorkare till Pingubilen så nu kan man se nått även om det regnar.
Dagen har svichat förbi som vanligt när vi är lediga tillsammans. Till middag gjorde jag natcho tallrik som var super god. Sen fixade vi hos fåglarna innan vi åkte ner en stund till Pysen. Nora red lite sen longerade jag honom i ridhuset.
Nu hoppas jag på att vi får Nora i säng i tid så jag och Eddan kan titta på filmen jag hyrde.. minns dock inte vad den hette. Återkommer med det!
Hej hopp!

Av Mikaela - 26 juni 2011 09:32

Ja, jag klarade lördagen! 10-22 jobbade jag! Även om jag har ett ganska så slappt jobb så är man ändå i tjänst i 12 timmar och det tar på en!
Men dagen gick smidigt och fort, och nu är den över!

Idag så ska vi göra lite picknick och åka till säterdalen och kolla in. Sen får vi se vad dagen bjuder på, känner mig super social, men det verkar inte vara så många som känner som jag idag! Haha..
Men nu tjatar Eddan på mig..hehe.. hörs sen!

Av Mikaela - 25 juni 2011 08:23

Midsommarafton var alldes utmärkt. Sådär lagom i alla former.
Vi var och såg resningen av midsommarstången och Nora dansade.
Sen åkte vi hem och åt god misdommar mat, sen en massa jordgubbar, glass och grädde och som avslutning på det hela åt vi ost och kex!

En väldigt massa ätande, men gott var det!
Idag blir det jobb, jobb och åter jobb.. Jobbar nämligen 10-22 !!!!
Mördarpass... dessutom en röd dag när hela sverige är stängt.. Men det ska nog gå bra.
Nu blir det frukost!

Av Mikaela - 23 juni 2011 10:30

Japp, igår vid 16 tiden när jag och Nora vaknade upp ifrån våran dagslur gick jag och kissa sen sa det bara pang så hög till det till i börstet på mig.
Jag kände igen smärtan ifrån senast jag var inne på akuten och fick omeprazol för läckande magsyror, men denna gång satt smärtan uppe i bröstet och jag blev rädd.

I helgen som var tog mina omeprazol tabletter slut och jag hade redan bokat en tid på vårdcenralen för att träffa läkare och få nya tabletter. Dock kunde jag inte få någon tid först nästa vecka och så länge höll sig inte smärtan borta.

Vid 16.30 ringde jag Eddan och berättade hur ont jag hade och bad han svänga förbi och köpa ett paket omeprazon receptfritt, som tyvärr inte visade sig fungera på mig. Vid 17.30 tiden sa jag till Eddan att vi måste åka in, då hade jag lagt och gråtit i ett par timmar av smärta.
Väl inne på akuten gick allt ganska så snabbt med tranke på att jag haft bröstsmärtor. Jag kopplades upp på ekg och blodtrycksmaskiner, och bara minuter senare fick jag träffa läkare. Han kom fram till att det är samma bekymmer som jag haft tidiagre och skrev denna gång ut 200 nya omeprazol tabletter. Varför den satt sig i bröstet trodde han berodde på hostan jag går och dras med.. Fick en tablett dessutom redan där så idag känner jag mig bättre. Tack gode gud!! Fy, vill inte få tillbaka den där smärtan..

Idag lämnade jag Nora på dagis vid 8.30, för att sen hinna plocka in Pysen nere vid stallet till kl 9 då hovslagarn skulle komma. En väldigt trevlig hovslagare som jag hoppas vill fortsätta fixa Pysens tassar.
efter det blev det raka vägen till apoteket och hämta ut tabletterna, plus lite till. Bland annat för hostan!!!

Någe jobb blir det med andra ord inte för mig i dag.. vila vila vila..
Vid 14 tiden kommer mamma och Micke, men dom åker raka vägen till dagis och hämtar Nora. Får se om det blir någon mer uppdatering idag.
Om inte, så hoppas jag ni i morgon får en jätte fin midsommar afton!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards