Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Stammis på akuten!

Av Mikaela - 23 juni 2011 10:30

Japp, igår vid 16 tiden när jag och Nora vaknade upp ifrån våran dagslur gick jag och kissa sen sa det bara pang så hög till det till i börstet på mig.
Jag kände igen smärtan ifrån senast jag var inne på akuten och fick omeprazol för läckande magsyror, men denna gång satt smärtan uppe i bröstet och jag blev rädd.

I helgen som var tog mina omeprazol tabletter slut och jag hade redan bokat en tid på vårdcenralen för att träffa läkare och få nya tabletter. Dock kunde jag inte få någon tid först nästa vecka och så länge höll sig inte smärtan borta.

Vid 16.30 ringde jag Eddan och berättade hur ont jag hade och bad han svänga förbi och köpa ett paket omeprazon receptfritt, som tyvärr inte visade sig fungera på mig. Vid 17.30 tiden sa jag till Eddan att vi måste åka in, då hade jag lagt och gråtit i ett par timmar av smärta.
Väl inne på akuten gick allt ganska så snabbt med tranke på att jag haft bröstsmärtor. Jag kopplades upp på ekg och blodtrycksmaskiner, och bara minuter senare fick jag träffa läkare. Han kom fram till att det är samma bekymmer som jag haft tidiagre och skrev denna gång ut 200 nya omeprazol tabletter. Varför den satt sig i bröstet trodde han berodde på hostan jag går och dras med.. Fick en tablett dessutom redan där så idag känner jag mig bättre. Tack gode gud!! Fy, vill inte få tillbaka den där smärtan..

Idag lämnade jag Nora på dagis vid 8.30, för att sen hinna plocka in Pysen nere vid stallet till kl 9 då hovslagarn skulle komma. En väldigt trevlig hovslagare som jag hoppas vill fortsätta fixa Pysens tassar.
efter det blev det raka vägen till apoteket och hämta ut tabletterna, plus lite till. Bland annat för hostan!!!

Någe jobb blir det med andra ord inte för mig i dag.. vila vila vila..
Vid 14 tiden kommer mamma och Micke, men dom åker raka vägen till dagis och hämtar Nora. Får se om det blir någon mer uppdatering idag.
Om inte, så hoppas jag ni i morgon får en jätte fin midsommar afton!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards