Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under juli 2013

Av Mikaela - 30 juli 2013 18:23

Nja sådär toppenvarmt var det kanske inte. Där emot super kvaft och regnet stod som spön i backen, det gjorde det. Men trevligt var det iaf. Vi saknade dock Steffe som inte var hemma. Men med den ursäkten han hade/har just nu så är det fullt gjordkänt.

Nu är vi på väg hem till Kråkslottet igen. Jag är genomförkyld och har tandvärk.. Blä.. Imorgon väntas 10,5 timme jobb så det är bara bita ihop!

I veckan ska det bli över 28 grader och sol så då gäller det att hitta på aktiviteter vid en sjö ;)

Av Mikaela - 30 juli 2013 09:36

Äntligen ska även vi få chans å fira Sigge som fyllt 5 år! Vi hade ju tänkt träffas på Furuvik men vädret var för ostadigt för det så vi åker hem till dom ist. Bara för det skickar Joi ett sms och skriver ta med badkläder, här är det 25 grader! Sagt och gjort och nu är vi på väg.

Väldens bästa hundvakter har Alice och Flora medans Muffin åker med oss. Hon får hänga med mamma under dagen och busa med deras hundar.

Nu blir det ett stop på donken, måste ha kaffe!!!

Av Mikaela - 28 juli 2013 13:37

Vaknade 07.30 imorse och vid 8 tiden rullade vi ner till bryggan med barnen och frukosten. Vilken start på dagen!
Efter en liten stund fick vi sällskap att Tarja med familj, supermysigt!
Eddan följde med Stefan ut med båten och la nät. När dom kom tillbaka var det dags för mig att åka mot jobbet.

Nu är det snart dags för lite cirkus Scott, förhoppningsvis har dom ac för idag är det varmt!

Av Mikaela - 26 juli 2013 09:47

Idag är jag inne på min 6:e arbetsdag och jag jobbar till och med måndag sen är jag ledig tisdag innan jag kliver på igen.

På tisdag blir det att åka till furuvik om vädret tillåter. Blir kul att hitta på nått med barnen och förhoppningsvis kommer Joi med familj dit också så vi får fira Sigge-Pigge som fyllt 5 år.
Herregud vi har barn som är 5 år redan! Hur gick det till?! Panik!!

Idag blir det långpass, typ 11-01.30 inatt så nu ska jag passa på och gosa med mina fina tjejer innan jag går och lämnar dom till grannen som är så snäll och hjälper oss med dom en stund idag !

Ha en fin dag!

Av Mikaela - 24 juli 2013 21:55

Tänk att dagarna rusar förbi trots att jag jobbar! Vi smyger oss ur juli snart och in i aug. Neeeeej inte än!!
Hoppas vi får en fin aug månad med mycket sol!

I och med det jobbet jag har får jag aldrig skiva ut nått vad vi gör på dagarna så det finns inte jätte mycket att skriva just nu.

Imorgon ska jag iaf åka och hälsa på en av valparna. Ska bli superkul och se hur mycket dom vuxit, som jag saknar dom!!
Och på lördag kommer min vän och Muffins uppfödare upp och hälsar på med sin kille och sådär 7 hundar :) fullt hus som vanligt!

Vår älskade fina katt har inte dykt upp och nu börjar hoppet rinna ur mig hur mycket jag än vill att han ska komma hem måste jag nog börja inse att han aldrig mer kommer hem.. Så fruktansvärt orättvist!

Av Mikaela - 22 juli 2013 22:13

Jag har ju som ni vet börjat jobba sen i lördags kväll och jobbar 10,5 timmar vardagar, 13 timmar lördagar och 10 timmar söndagar så det finns inte supermycket energi eller tid utanför dom timmarna som ni säkert förstår.
Men jag har ett bra jobb och det är bara jobb fram till den 12 aug så det är helt klart värt det.

Hemma rullar allt på som vanligt. Eddan är nu hemma och är pappaledig nu när jag jobbar. Nora tillbringar många timmar med antingen ena grannen eller den andra grannen varje dag och man ser och hör på henne hur viktigt det är för henne att ha bra kontakt med våra grannar <3

Eftersom jag inte har ett måndag-fredag jobb så blir jag lite dagvill. Har trott att det varit söndag hela dagen, men det är ju måndag och nu är den dessutom redan förbi! Så hopp i säng å vakna upp till en nya dag!

Av Mikaela - 20 juli 2013 17:34

Om bara 15 minuter ska jag bege mig mot jobbet! Ska bli så trevligt att jobba ett tag innan det är dags för Loka att börja på dagis.

Har ju även varit på utställning idag men det var inget att hänga i julgran. Så nu blickar vi framåt mot nästa show ist.

Nora tränar utställning här hemma hela tiden med både Alice och Flora så det är nog dags att låta henne ställa Barn med hund igen snart :)

Av Mikaela - 18 juli 2013 10:50

Efter några supermysiga dagar i Vimmerby är det nu dags för oss att fara hem igen. Allra helst hade vi stannat några dagar till men vem vill inte det när vädret är underbart? Men förhoppningsvis är vädret lika fint hemma och sen är det ju faktiskt så att på lördag börjar jag jobba!
Japp, till den 12 aug iaf ;) ser fram emot det då jag har ett superbra jobb!

På lördag innan jobbet blir det att åka till Köping och ställa Baloo!

Även igår blev det en as het heldag på ALV. Hett var ordet! Men väldigt trevligt också. Nora hittade en kompis dagen innan inne i stan som vi mötte upp inne på ALV så dom roade varandra rätt bra medans vi päron försökte hänga med i deras takt! Fast lite mer i skuggan ;)

Muffin var med även hon, men hon var smart och höll sig i skuggan under vagnen eller så skuttade hon i allt vatten hon hittade. Ganska så skönt att ha henne under vagnen då hon drar till sig väldigt mycket uppmärksamhet och det är svårt att ta sig fram :)

Lite lunch snart innan vi fortsätter vår resa hem till Kråkslottet!

Jo juste, igårkväll åkte vi till ett supermysigt bad där Nora tog sig ett kvällsdopp! Det är svensk sommar det...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards