Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under april 2014

Av Mikaela - 27 april 2014 18:31

En mysig, varm och solig helg går mot sitt slut. Vi har haft mamma här sen i fredags. Igår varv vi på marknad och tivoli. Barnen åkte karuseller, käkade sockervadd och drack slush :)
Vädret var perfekt! Eftersom jag är vinterhatare kommer jag aldrig klaga på solen och värmen, även om det var lite väl varmt :) :)

Sen grillade vi lax och bara tog det lugnt innan jag sen stoppade Elton i badet inför dagens utställning.

05.30 väckte jag Nora imorse. Vid 06.30 plockade Marie och Baloo upp oss och Elton. Det var dags att åka mot Västerås och ställa ut på SKK's nationella utställning.
Dommare var Jenny Miller, en dam ifrån England som inte gärna drog på mungipan. :/
Hon diggade iaf Elton liiite för han vann sin klass med CK.
Sen haglade det very good hit och dit. Oavsett om det var juniorhundar eller championhundar. Endast 8 st hanar fick excellent! Varav Baloo inte var en av dom. Han fick sitt första VG, men tänk att det skulle komma i championklass! Haha!!

Elton lyckades iaf springa in som 4:e bästa hane med reserv-CERT. :))

Men förutom våra resultat idag så har faktiskt Cezar ifrån senaste kullen varit på utställningsdebut och blivit BIR valp! Grattis!

Sen var faktiskt Baloo igår och tävlade lydnadsklass 1. Han fick ett 2:a pris och kom 3:a!! Duktiga Baloo !!!

Idag har mamma åkt hem igen och vi har planterat massa jordgubbsplantor.
En mysig helg med uppladdning av energi till veckans jobb!

Nora är supertaggad efter utställningen idag och tok tränar utställning :)

Av Mikaela - 25 april 2014 18:53

Var faktiskt ledig igår men var tvungen att (LÄS INTE NU JOI) åka tur och retur till Väsby. Så jag och barnen var nere en snabbis.

Jobbade bara mellan 9-14 idag. Soft pass en solig fredag :)

Hämtade sen upp mamma vid tåget. Hon ska vara hos oss över helgen. Barnen är super glada över hennes besök. :)

På söndG är det utställning i Västerås och nått bloggande innan dess vet jag inte om jag hinner med.

För nu ska jag njuta av helgen :)

Av Mikaela - 21 april 2014 19:19

Jag har njutit hela dagen. Njutit av ledigheten, solen, barnen, mon man och av livet.
Vi har tagit vara på dagen från tidig morgon tills dagen tog slut.

Vi började med en mysig frukost alla tillsammans. Sen kände jag hur det kliade i städfingrarna men kände att max 1 timmes städning! Är man ledig så är man!
Så efter det gick vi ut och mös en stund på tomten innan jag och barnen åkte till Ica för att köpa det som behövdes till dagens utflykt.

Hem och packa in ungar, picknick och Kråkan i bilen. Sen åkte vi till Säterdalen. Vi började med lunch innan vi sen lät barnen gå lös på ruchelkanor, gungor, linbanan och lite bus i vattnet :)

Kråkan var med. Det var jätte nyttigt för henne.

Efter en stunden i Säterdalen blev det lite glass innan vi sen åkte hem :)

Hemma igen fortsatte myset på tomten och Eva kom förbi en sväng med Esther.

Hundarna lekte.. Nästan alla.. Alice var grinig och nöp till Esther i näsan och Elton hade fullt sjå att jöka på Esther, stackarn..

När Eva åkte hem slog vi igång grillen och nu sitter vi här, helt slut och väldigt mätta ihop gosade i soffan.
Jag tänker fortsätta njuta av dagen innan jag garanterat sover innan kl 21...

Av Mikaela - 15 april 2014 21:55

Det gäller att ha planerat sin lediga dag när man sen jobbar i sju dagar :)

Så kl 8 imorse hade jag redn gett barnen frukost och satt en bulldeg :)
Sen körde vi Nora till inskolningen på skolan och medans hon var där plockade, dammsög och skurade jag golven. Bullarna hann även bakas innan vi sen kastade oss i bilen för att hämta Nora (vi = jag och Loka)!

Sen åkte vi raka vägen till ett stall i närheten för att kolla in om Pysen skulle trivas. Och det tror vi verkligen han kommer göra, så i maj tar vingen vår prins igen :)

Vi åkte sen ner till Brorsans grill jag och barnen. Där åt vi lunch innan vi åkte hem en stund för att sen begav vi oss hem till Tarja!
Där bjöds vi på mellis och fika! Har sagt det förr och säger det igen.
Det är fantastiskt att få se Nowalie och Loka leka tillsammans. Dom verkligen älskar varandra <3
Även Nora hade det jättemysigt med Towa och ingen av dom ville åka hem :)

Hemma blev det att kasta sig i middagen för bara en liten stund senare hade jag bokat tid med Eva som skulle komma och trimma Esther.
Esther var jättesnäll och fick efteråt leka med halvsyrran Kråkan :)
Eva hade med sig en jättesöt påskblomma till mig och påskägg till barnen :)
Vi hann givetvis med att fika :)

Tror ni lugnet la sig efter det?!! Neeeej, jag och Nora trimmade igenom Flora innan hon fick hoppa in i duschen! Nu är hon superlen och luktar gott. Redo för att få gå över och fira påsken med grannen!
Imorgon börjar min jobbvecka och efter jobbet ska jag hämta upp Elton.

Men nu, SÄNGEN!!!!!

Av Mikaela - 13 april 2014 19:45

Och imorgon intar jag en ny vecka med nya utmaningar.
Den kommande veckan har vi en hund mindre. Förklarar lite längre ner i dagens inlägg. Måste ju börja med att berätta lite om helgen!

I fredags kom ju Joi och barnen. Det var urkul. Barnen lekte medans vi drack en latte. Till middag käkade vi lax, och det var så gott!! Joi hade med sig två marsvin med bur som ska bo här på kollo tills dom köpt hus.
Två damer runt 1-2 år. Super snälla och jättegoa är dom!
Dom bor i köket och springer gärna på golvet.
Vi hade en jätte trevlig dag tillsammans iaf!

Igår lördag badade jag Elton innan Marie kom och hämtade oss för vår utställningstrip till Sundsvall. Vi checkade in oss på Scandic innan vi gick och käkade mat på en kina.


Sen blev det sängen eftersom vi skulle upp tidigt för att både hinna med att rasta av hundarna och äta frukost innan vi for till utställningsplatsen.

Jag har inte varit nöjd med hur jag ställer upp Elton senaste tiden så Andrea var snäll och visade honom åt mig! Tack för det!! Han sprang och stod jättefint men det räckte inte hela vägen utan han blev 2:a bästa junior men fick iaf CK.

Baloo var väldigt taggad och domaren tyckte att han var lite väl övertagas så han slutade som 3:e bästa championhane med CK men tyvärr oplacerad i bästa hane.

Efteråt han vi få träffa superfina Lord Danny's Belongs To Me *Stella* 11 månader.

Sen blev det lite mat på donken med sällskap av Andrea, Andrea och Katarina.

Sen for vi hem!
Hemma väntade familjen, men också en löpande Flora. Så Marie var supersnäll och tog med sig Elton hem tills på onsdag kväll! Då hämtar jag upp honom efter jobbet och undertiden har då Eddan lämnat in Flora till grannen så hon får vara där ett par dagar!
Tänk vilken tur vi har som har så fina vänner och grannar som hjälper oss!!!
Tack till er!!!

Väl här hemma har vi ätit god mat och tagit en promenad med barnen! Mys avslutning på helgen helt enkelt!!

Av Mikaela - 11 april 2014 08:38

Äntligen kan vi mysa tillsammans <3
Och idag ska vi dessutom mysa tillsammans med Joi, Sigge och Nelly :)
Vi ska bjuda på äppelpaj till fika och sen blir det lax till middag :) mums!!

Imorgon eftermiddag så åker jag och Elton mot Sundsvall med Marie och Baloo. På söndag är det dags för utställning igen :)

Så nu blir det att mysa för hela slanten <3

Av Mikaela - 7 april 2014 09:31

Det var en regnig start på denna vecka. Trist att börja veckan så. Men såg att vissa i landet fått snö och den är jag väldigt glad om jag slipper :)

Jag har jobbat hela helgen och jobbar mån-onsdag också. Sen är jag ledig torsdag-söndag! På torsdag ska jag klippa hundarna som ska med på utställning i helgen och på kvällen ska jag och Nora åka och titta in Evas valpar :)
På fredag kommer Joi å barnen!!!
Myys!!

Men nu ska jag försöka mysa med barnen innan dom ska till dagis. Dom verkar dock mer sugna på att gå till dagis än att gosa med sin mamma :)

Av Mikaela - 4 april 2014 07:13

Helknasigt, men det känns verkligen som typ onsdag idag!
Men det är ju en super solig fredag!
Solen strålar in genom fönstret :)

Jobbar även idag men hinner spendera fm ute med barnen!

Helgen spenderas på jobbet men slutar kl 17 båda dagarna :)

Men nu blir det mysfrukost med barnen :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards