Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under juli 2012

Av Mikaela - 29 juli 2012 19:44

Vilken fantastisk dag och vilken fantastisk värld! Vi gick ju dit redan strax efter kl 10 imorse och kom hem nu på kvällen. Nora har varit helt fenomenalt duktig och har varken klagat, tjatat eller gnällt en endaste gång. Även Loka har varit go och glad hela dagen!
Tänkte bjuda på lite bilder ifrån idag och på den översta bilden blir Nora omdöpt av Ronja Rövardotters rövare. Hon fick namnet Smultronstrået, mycket passande. Kortet under är tillsammans med Madicken. Sista bilden är på Loka i Pippis slask ;-)

Det bästa var nog om ni frågar Nora, Pippi showen. Enligt mig var allt hur roligt som helst.

Av Mikaela - 29 juli 2012 08:18

Morgon i vimmerby, vädret är inte på topp och med andra ord perfekt. Perfekt att gå på Astrid Lindgrens Värld på med barn.
Natten har varit si sådär, Loka tyckte det var väldigt roligt att mellan kl 1-02.30 riva på nätet till sin säng ist för att sova sött. Att hon sen dessutom tyckte det var dags å kliva upp kl 5 imorse underlättar ju inte direkt. Men vad gör det när man ser på henne och bara smälter.
Hon har nu börjat lära sig förstå saker så som när man säger, Vaaaaart är Loka? Då tar hon ihop händerna ovanför ansiktet och är "osynlig" för att sen "hoppa" fram och vara överlycklig, sååååå satans go!
Igår när vi kom så satte ju givetvis Nora igång och leka med Freddan, Lillaysters kille. Dom lekte, å lekte å lekte. Sen gick vi ner på den supermysiga stan och där fortsatte dom och leka på skeppet som finns på torget. Vi bestämde oss för att äta på uteserveringen när vi ändå var på stan. Dyyyyr mat, men det kändes lite lyx.
Sen gick vi tillbaka hit å dom fortsatte å leka, leka å leka. Å så lekte dom med deras goa katter som är super busiga.

Ja idag blir det då ALV så vi ses säkert i kväll med ett bildinlägg!

Av Mikaela - 28 juli 2012 13:38

..men nu är vi äntligen snart framme! Det känns i baken kan jag lova.
Men vi har det bra, vi här bak i bilen

Av Mikaela - 27 juli 2012 20:14

Herregud, jag trodde det skulle vara roligt att åka iväg på lite semester, men varje gång vi ska iväg går min hjärna på högvarv. Det, det, det och det måste fixas. Det ska tvättas och byta lakan, städa här och städa där. Ifs ska ju granndottern Mikaela bo här med hundarna medans vi är borta 2 nätter. Men även om hon inte hade gjort det och hundarna hade åkt med oss så hade jag städat som en idiot. Det finns inget värre än när man kommer hem helt slut och måste börja städa direkt. Räcker ju med all tvätt man ändå har med sig hem. Så för att undvika det problemet så har jag idag tvättat 9 maskiner tvätt å hängt det. Bakat, fyllt å tömt diskmaskinen några gånger. Städat kaninburen, kattlådan och dammsugit. Handlat, lagat middag, fyllt poolen, badat med båda barnen, fixat Alice öron och nu börjat packa. Nu har jag bara picknicken att fixa för resan ner imorgon innan jag däckar i säng..
Känner mig såhär just nu:


Av Mikaela - 25 juli 2012 17:12

Efter ha varit och ätit chinabuff'é lunch med Eddan visade termometern på 25 grader. 25 mycket välkommna grader. Så raka vägen hem å fylla upp Noras lilla pool så hon dök i där tillsammans med granndottern Amanda. Loka hamnade på en filt i gräset som hon inte förstod varför hon skulle stanna på så hon kröp iväg på upptäcktsfärd med munnen full av gräs. Eller så lekte hon veterinär med Flora, gäller dock än att passa fingrarna för än finns det några vassa gaddar kvar. Bjuder på lite bilder på busungen Loka.
Kolla in dom blå ögonen!!!!

Av Mikaela - 25 juli 2012 07:24

Välkommen solen! Vart har du varit hela sommaren? Hoppas du är här för att stanna, ett par veckor i alla fall! Idag ska jag, Nora, Loka å Simon åka och luncha med Eddan, sen ska vi givetvis vara ute å njuta av solen innan vi sen ikväll ska åka och fylla på kylskåpet, skafferiet och frysen, massor! Men nu ska jag gosa vidare med mina tjejer!

Av Mikaela - 24 juli 2012 14:05

Så förutom att jag har städat en del så händer det ingenting. Så vad finns det att skriva här? Ingenting så jag bjuder istället på en till bild tagen hos Cia.

Av Mikaela - 23 juli 2012 20:08

Idag jobbade Eddan för första gången på 4 veckor. Skräckblandad förtjusning på hög nivå är nog hur man kan sumera dagen.
Gick upp med Loka vid 6.30 imorse, hon var dock väldigt nöjd med att bara busa i vardagsrummet så det gick ganska så smidigt att starta dagen på det setet. Nora kom strax där efter, så då var det bara lillebror Simon kvar men han skulle få sovmorgon tänkte vi. Vid halv tio pratade jag med min veterinär och fick en tid en timme senare. Alice öron har nämligen sen den senaste utställningen som var i regnet luktat illa så idag fick hon åka till doktorn. Japp öroninflamation i båda öronen, men inte så farligt. Medicin utskriven så skulle detta vara borta på någon vecka.
Simon hade vaknat och var med till veterinären. Vi handlade lite innan vi åkte hem till Flora som var mycker upprörd över att ha blivit lämnad utan sin Alice. Mer träning på den fronten kan jag lova.
Annars har dagen bara flutit på. Loka är nu bara ett par dagar bort ifrån att krypa ordentligt på alla 4 istället för att åla sig fram. Det innebär också att hon snart kommer kunna sätta sig själv så nu måste vi sänka hennes säng. För kan dom sätta sig själv, drar dom sog lätt upp och ramlar då så småninh över kanten på sängen. Herreguu, vart tar tiden vägen?
Förutom att hon upptäckt att hon kan krypa har hon även upptäckt att hon kan ta ifrån tårna och skrika sig till det mesta. Nästan så glasen spricker...
Så summasumarum av dagen, den har varit bra men ja är glad att den är över. Men är väldigt glad att Simon är här och joinar mig nu när vädret fortfarande (!!!!!!!!!!!!) suger..
Här har ni ett smakprov på ifrån gårdagen när vi var i Studio 63, www.cialindroth.se Bästa fotografen, ever!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards