Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mikaela - 31 augusti 2012 21:19

Återkommer på söndag eftersom fredag, lördag och söndag tillbringas i högbo på hundutställning!

Av Mikaela - 30 augusti 2012 06:14

När jag är här nere hos mamma själv med barnen har jag verkligen fått känna på livet som ensamstående. Inte dagtid såklart. Då har jag ju mamma. Men kvällen, natten å morgonen. Så ni kan ju gissa hur jag längtar till sovmorgonen imorgon! Idag är det dags att åka hem igen, vi saknar ju pappsen massor!! Å Nora saknar Kiwi ;-).


Igår var vi och träffade kusinerna och det gillade Nora verkligen, vi träffas allt för sällan, tyvärr. Men det blir ju så när man bor en bit bort. Fick iaf en bild på dom tillsammans och en bild på Loppan när hon lånar ett diadem.


Av Mikaela - 29 augusti 2012 13:15

Tänkte ju ha glidit hem idag, men så blev det inte. Vi stannar tills imorgon så passar vi på att åka över till barnens kusiner en sväng. Nora har saknat dom. Jag hade dessutom lite kläder att gå igenom där, alltid kul. Men imorgon måste vi åka hem och förbereda inför helgens utställning. Och i helgen har vi tält, underbart. Hoppas givetvis iaf på bra väder. Alice hatar att springa i blött gräs. Dessutom löper hon nu så då är hon alltid lite extra äcklad av blött gräs.

Men nu ska vi göra oss redo för att åka dit. Hej svejs!

Av Mikaela - 27 augusti 2012 20:19

Nu är jag i Väsby igen, ett jävla flängande på mig. Jo jag vet. Men jag saknar verkligen livet här. Man behöver bara ringa ett samtal så finns det alltid någons kompis barn som vill leka med Nora. Det finns massor av lekparker typ på varandra, så man kan gå ifrån lekpark till lekpark till lekpark.

Om det bara hade gått på en handvändning, ja då hade vi flytta tillbaka. Men så lätt är det inte... Tyvärr.

När vi kom ner idag åkte vi raka vägen till Joi och Sigge å plockade upp dom, sen åkte vi vidare till Barnens Djungel å lät barnen gå lösa. Och det gjorde dom, även Loka-Basoka.

Imorgon blir det lunch hos barnens farmor innan det blir en sväng på öppna förskolan. Det finns nämligen ingen bättre öppna förskola än den som finns här!

Nu, två bilder ifrån djungeln.

Av Mikaela - 26 augusti 2012 18:58

Ja det gäller att man börjar dagen i tid om man ska hinna med allt. Dagen idag började med inte några planer som helst, förutom att Nora var fast besluten i att vi skulle baka eller göra tårta.
Så det var bara att komma överrens om vad vi skulle baka. Det skulle bli tigermuffins.
Men när vi stod och gjorde smeten glömde jag att sära på smeten för att göra vanilj i ena och choklad i andra, det kom jag först på när jag hält i kakao. =) Så det blev 30 st choklad muffins. Några med lite glasyr uppepå!
 

Efter lunchen så¨slocknade både jag (!!!!!) och Nora på soffan. Kanske inte så konstigt med tanke på hundvädret som är idag. Grått å massor av regn... suck! Tur att det bara är 18 dagar kvar tills vi åkter till solen å värmen!

Efter lunch och powernap satt vi och fikade i köket och tänkte att nått måste vi hitta på. Klockan var bara 14.00 Då kom vi på att vi åker och kollar in strutsarna i borläng! Och det var verkligen en super bra idé.
Jag har aldrig varit så nära denna jätte till fågel !! Fötterna stor som jag vet inte vad, ögon som var större än golfbollar och en super hård näbb som sitter på den gigantiskt långa halsen.
Nej, vacker kan jag inte säga att den är, men mäktigt imponerande, det är den allt.
     
Sen var hela gården jätte fin och väldigt rolig för barn. Den fanns en jätte stor hoppmatta, gungor, bilbana, sandlåda, klätterträd. Sen har dom ett fint café där man både kan fika och äta mat. Vi nöjde oss med strutsglass, lite fikabröd å latté. Men vi köpte med oss strutshamburgare hem som vi gjorde i ordning till middag. Och dom var väldigt goda faktiskt! Rekomenderas varmt!
Man kunde även få köpa en liten påse mat till strutsarna för 15 kr som man sen fick gå och mata dom med. Inte direkt ur handen dåra eftersom dom är väldigt starka. Men ur en typ omgjord spade som man la maten i. Detta var faktiskt väldigt kul och strutsarna var som gamar trots att alla byggnader var fulla av mat.
      

Det fanns även strutskycklingar, även dom var väldigt nyfikna och framåt. Dom fick vi inte mata, men vi nöjde oss med att kolla in dom. Lite söta kan jag erkänna att dom var.
Mer lagomstorlek, trots att dom var betydligt större än en "stor" hund, men inte lika groteska.
 

Nora ville givetvis prova på deras hoppmatta, försökte ta lite roliga bilder när hon var i luften. Men hade ju bara mobilen med. Fick lite roliga bilder men tyvärr är alltid huvudet utanför.. haha.
           

Loppan nöjde sig mer att krypa runt på den, men lika glad för det.
     

Nej nu har jag skämt bort ermed bilder ifrån dagen. Nu ska vi krypa upp i soffan och käka popcorn =)

Av Mikaela - 25 augusti 2012 19:38

Jaha, då var det dags för utställning igen. Denna gång var det dags för en liten inoff utställning i Norberg. Endast Flora var anmäld. Hon blev bästa tik valp (slog en 9 månaders) men blev sen slagen av en hane och blev då BIM. Det som avgjorde saken var att Flora inte alls ville röra sig ordentligt utan sprang mest och tittade över axeln. Hon skötte sig perfekt när domaren tittade igenom henne. Så nu ska hon tränas i utställningskoppel vart vi än är.

Till utställningen kom även Madde, min brukare och vän. Hon hade med sig en överraskning till mig. En supergo filt som jag önskat mig. Tusen tack Madde!

Efter utställningen åkte vi ut till Fia, Fredrik å Joy. Där blev vi bjudna på en massa god grillad mat. Vi åt tills vi typ stupade, och strax efter det var det dags å rulla hem igen.

Har inga bilder på Flora inne ifrån ringen men några bilder ifrån ring side.

Av Mikaela - 24 augusti 2012 12:26

Oj vilken trevlig avslutning jag hade på jobbet igår. Jätte goda räkor och trevlig underhållning på Slussbruden, räkbåten vi åkte.
Men skulle nog inte ha druckit den där sena kaffen på båten, blev inte mycket sömn för mig inte. Låg och vred och vände mig hundra gånger om inatt..

Imorgon blir det utställningen för lilla Flora, och sen Barn med hund för Nora och Alice. Anmälde aldrig Alice eftersom hon ska ut på 3 dagars nästa helg.

Av Mikaela - 23 augusti 2012 10:23

Nu är vi tillbaka hemma och idag vankas det jobb. Sista jobbdagen för det här året. Känns sådär, rätt skönt att komma hemifrån och jobba men samtidigt är barnen så små än att det ska bli skönt att gå ge dom all tid igen. Idag blir det lite av en avslutning på jobbet så idag kommer vi göra en massa roliga saker, bland annat ska vi frossa i räkor på en Räkbåtskryssning ikväll! Fett Nice!

Dessvärre känns det redan som hösten är här.. Regn, grått och lite småkyligt. Dessutom har björkarna börja tappa sina blad som redan slagit om till gula.

Eddan är inne på sin sista semester/ föräldralediga vecka och snart är vardagen åter här. Känner mig väldigt lycklig över att vi snart har en vecka i solen. Det är 5 år sen jag och Eddan var utomlands och tänk att vi nu ska få göra det igen och denna gång tillsammans med våra barn! * Lycka*

Men nu ska jag dra på mig masken och packa ner det jag ska ha på mig ikväll.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards