Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mikaela - 21 augusti 2012 20:50

Japp, nu är vi här. Vi kom hit ungefär vid 12 tiden idag på dan. Eddan å barnen släppte ja av vid hans mamma, dom blev bjudna på lunch där medans mamma, Evi, hennes sambo och jag åkte mot sjukhuset. Att köra dit gick bra, men att hitta parkering vid KS det är lika med katastrof. Efter mycket letande fick vi en plats i ett super trångt garage med en super stor splitterny bil på ena sidan och en betongpelare på andra sidan. Ja ni behöver inte oroa er, repade inte den splitternya bilen, men råkade gå emot pelaren liiite. Det var väl inte hela världen, sånt händer, men när jag klev ut såg jag att det var bara 5 cm till den där pelaren, hur faan skulle ja komma ut därifrån sen när vi skulle åka hem?!?! Jaja, det problemet fick vi ta då..

Träffen med pappa gick bra och än är han på benen, men hur länge är bara en tidsfråga. Det kan vara någon månad men lika väl bara ett par dagar. Det finns inge dom kan göra, inget återvändo, bara väntan. Väntan på döden.

Hur fruktansvärt och tragiskt allt är måste jag fortsätta leva i vardagen eftersom jag har barn, min familj. Dom kan inte hamna i kläm eftersom jag ändå inte kan förklara det för dom. Dom är för små. Så imorgon återvänder vi hem, ev åker vi och träffar pappa innan, beroende på om han orkar det.
Mest troligt åker jag och barnen tillbaka nästa vecka.
Men nu ska jag slå ihop ipaden och umgås med alla, tack för all värme och kärlek ni sänder.
Och du Marie, hoppas Flora sköter sig och inte spöar på Baloo allt för mycket ;)


Av Mikaela - 20 augusti 2012 22:46

Dagarna som jag jobbar brukar gå fort, men det här var nog rekorddagen. Mest troligt berodde det på att jag fick ett mycket ledsamt telefonsamtal på väg till jobbet. Min pappa har haft cancer i ett par år och i vintras fick vi beskedet att han hade nog inte mer tid kvar än det kommande året. Det här året. Det provades ut lite olika mediciner som faktiskt gjorde att det såg lite ljusare ut. Tills i helgen då han fick åka in med ambulans. Sen i lördags har han nu blivit mycket sämre för var dag som går. Så det finns bara en sak för mig att göra nu och det är att i all hast imorgon att åka ner till sthlm för att få hinna träffa honom, mest troligt för sista gången i mitt och hans liv. Och det som sticker mest i mitt hjärta just nu är att han sitter där nere med fullt medvetande trots en stor smärta i buken och vet att om några timmar, dagar finns han inte mer. Vem ger inte den tanken ångest from hell? Det mina vänner, det är fruktansvärt.
Jag hoppas för allt att både jag och min lillasyster som också åkt i all hast till sthlm ikväll hinner träffa honom imorgon. Sen önskar jag att han ska få somna in utan att känna smärta och ångest. Lilla pappa, håll ut. Vi kommer!

Av Mikaela - 19 augusti 2012 19:45

Nu så är "grov" köket klart. Alltså alla stommar är på plats, luckorna, bänkskivan, ny blandare och spishällen är på plats. Allt med hjälp av Micke, tusen tack för det. Det som nu återstår förutom små pyssel är kakel ska upp, mer färg och lite hyllor. Sen så börjar vi komma i mål.
Mamma, Micke å Simon har nu åkt hem igen, det var en snabb men trevlig visit!

Nu ikväll så lekte Nora runt här hemma så och drog upp en massa saker ur hennes lådor hon har här nere i vardagsrummet. Bland annat drog hon fram Simon-kanin, en gosekanin hon fått ifrån morbror Simon. Rätt vad det var sa jag till henne, men vad har Simon på foten?! Nora blev helt förskräckt av vad hon såg, och jag med. För fast på hans fot satt vår STORA städfisk !!! Ja han var tyvärr inte så levande längre, utav tvärdöd och helt torr. Så frågan är ju nu hur i helskotta han kommit dit?! Vi har ett 130 liters akvarium med heltäckande lock så såvidare han inte lyft hela locket och hoppat ut har jag ingenaning om hur han rymt?!?! Jaha RIP lille fisk...

För att ni ska förstå Noras förskräckta ansiktsuttryck får ni här ta del av firren.

Av Mikaela - 18 augusti 2012 20:12

Nu har dom kommit så pass långt i köket att den gamla spisen/ugnen har fått flytta. Gamla och gamla, vi köpte ju ny för dryga 2 år sen. Men nu har grannarna köpt den av oss eftersom vi köpt ny separat ugn och spis. Jag har jobbat idag, men vi har hängt här hemma hela dagen och ätiit gott =)
Nu är jag ledig imorgon och sen blir det sista veckan jobb nästa vecka. Sen återgår jag till det vanliga mamma ledigheten. Och då är nästan köket klart också så då ska vi försöka baka lite, för nu var det länge sen.

Men nu ska jag, Nora å mormor kolla på tv lite medans männen fortsätter å slita i köket. Duktiga dom!!

Av Mikaela - 16 augusti 2012 20:13

Dagen har verkligen krävt energi av mig. Efter vi hade varit och handlat det som behövdes till köket på Byggmax tog jag tag i klippningen. Började med lillsnorpan Flora och trots att jag bara klippt henne två gånger innan stod hon som ett ljus både när jag klippte med saxen och med maskinen! Det är min tjej det =)
Sen gjorde Baloo med matte Marie entré. Av dom fick jag en present som tack för hjälpen för visningen av Baloo vid den senaste utställningen. En super söt mugg med en massa söta valpar på. Och den låg i en super söt liten låda med likadana valpar på.
Se själva!
 

Sen tog vi tjuren i hornen och började klippa Baloo. Och aldrig har jag varit med om envisare hund! Så många gånger som vi klippt honom och ändå så ska han trixa och fixa och hitta på allt för att vi inte ska klippa honom. Sicken buse! Men fin blev han!
 

Sen när jag ändå höll på klippte jag även Alice. Men några bilder blev det inte på dom.
Eddan har fortsatt att fixa köket och snart kan jagbörja bjuda på bilder. Men inte än.
Imorgon blir det jobb igen. Sen kommer mamma och co imorgon kväll! Längtar!!!
Men nu måste jag nog stoppa i mig nått.. inte ätit nått sen lunch och då har jag klippt tre hundar dessutom... Knorr,knorr i magen...

Av Mikaela - 16 augusti 2012 09:54

Dom förtjänar inte äns att kallas djur dom små äckliga fästingarna! Imorse plockade jag en i hårbotten på Nora. Det gjorde jätte ont på stackarn och den satt verkligen så satans hårt! Men jag fick bort hela. Nu får jag bara hålla stenkoll så det inte blir nått av det.

Nu är Nora på dagis och Eddan, jag å Loka på väg till byggmax för att inhandla lite saker till köket. Sen vid 13 tiden ska jag klippa Baloo innan jag sen tar tag i våra egna odjur. Phu.. Typiskt att man ska stå å klippa näe vädret är så fint.

Återkommer kanske senare med ett inlägg å lite bilder ifrån dagen!

Av Mikaela - 14 augusti 2012 09:36

Nora är på dagis och Loka sover. Jag ska snart bege mig till jobbet men var bara tvungen att ta ett race här hemma först med snabeldraken, städa kaninbur, tvätta å hänga tvätt. Kan inte gå till jobbet med ett lugn i magen om jag vet att det ser ut som ett helvete hemma, även om resten för tillfället är lite kaos i och med köket. Men även det går sakta framåt. Efter kommande helg vet jag att köket kommer nästan vara klart. Då är det bara lite hyllpyssel och kakel, å en fläkt ska på plats.
Vädret ser för tillfället väldigt lovande ut för dagen, hoppas det håller i sig.

Är så himla sugen på att göra nått med mitt hår, nått radikalt! Kanske typ permanenta mig? Så tråkigt att ha ett hår som är super rakt..
Får se vad jag ska. Hitta på.
Nu ska ja i alla fall göra mig redo för jobb, hej hopp!

Av Mikaela - 13 augusti 2012 19:34

Idag har jag jobbat igen. Tänkte jobba i två veckor så vi kan dryga ut kassan lite. Sen är det ganska så skönt å få komma ifrån lite innan hösten och vintern tar i och jag ska vara hemma med barnen. Men såå jag saknar min fina familj när jag är ifrån dom.

Nu ska vi krypa ner i soffan och äta lite jordgubbspaj med vaniljsås som dom köpt och överraskat mig med.

Men en bild på Nora bjuder jag på innan!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards