Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mikaela - 2 augusti 2012 20:59

Idag fyller kennelns dalmatiner kull 4 år! Vad tar åren vägen? Grattis iaf till er! Har tyvärr ingen bild att bjuda på på just dom eftersom jag sitter vid mobilen just nu. Nora har snot ipaden och Eddan datorn...
Men nu går snart mina ögon i kors, så natti natti!

Av Mikaela - 1 augusti 2012 21:36

Ja, tiden går verkligen fort när man har det roligt. Och när man har det tråkigt går tiden lik förbannat, om lite långsammare bara.
Idag är det två år sen vi fick nycklarna och flyttade in i vårt Kråkslott. Mycket roligt har hänt på dom två åren. Så som ex så har jag tagit körkort. Vi har gift oss, Loka blev till ( hihi..) och föddes. Vår första springer spaniel kull föddes. Sen finns det väldiga tråkiga saker vi tillsammans också gått igenom i huset, så som när vår fina vän Jens gick bort.
Sen har vi även hunnit göra en massa saker på det här huset. Ex så har vi målat om hallen nere, uppe och trappen där i mellan( tak, panel och väggar ). Matsalen och vardagsrummet har också fått ny färg. Barnens rum har målats om och gjorts i ordning. Baksidan har fått ett jätte stort och fint soldäck, (eller ja denna sommar har vi fått kalla det regndäck). Vi har även gjort i ordning och dragit nya rör till det som ska bli wc på övervåningen. Detta ska bli klart innan vintern. Och imorgon börjar vi vår resa med att bygga om köket! Varför gå sysslolös och slappa när man har semester?
Det gör inte vi i alla fall. Måste ju jobba massor nu så vi känner att vi verkligen kan slappa på vår utlands semester om 43 dagar ;)

Så nu avslutar jag dagens inlägg med en familjebild, tagen i Studio 63!

Av Mikaela - 1 augusti 2012 10:11

Satans skit sommar! Nu struntar vi i det här!
Så nu har vi bokat en vecka i värmen. Men det blir inte först i september. För just nu är det alldes för varmt där för små tjejorna. Vi kommer att åka tillsammans med mamma, Micke och lillabror Simon.
Känns skönt att vi åker några tillsammans när man har små barn med sig.
Ja nog om det!


Har just nu en massa annat och planera. Kennel hemsidan ska göras om, Noras 4 års kalas ska planeras, resan kräver lite planering. Köket ska rivas. Ja, Eddan har just nu semester, eller ja semester å semester. Vi har lite å fixa. Planerar även vårens kommande valpkull som jag längtar massor till.


Igår var vi inbjudna till MedMaries Hundkurser som annordnade en dag för barnen, utan hundar. Vilket uppskattade väääldigt mycket av Nora. Hon tyckte det var jätte kul att leka på agilitybanan med dom andra barnen. Springa i tunnlar och slalom mellan koner. Med sig hem fick hon en ganska så stor nalle iform av en älg som hon döpte till Älgilott! Så himla passande. Väldigt söt är han!
Vi fikade allesammans på café Linnea. Alltid lika gott fika där!


Vädert var ju super tråkigt igår så resten av tiden tillbringade vi inne. Idag när Loka kröp omkring på golvet här i vardagsrummet så sa Nora plötsligt, -Titta Loka, hon sitter! Javisst, där hade hon dragit sig upp och satt sig! Hur skall detta sluta, ungen är ju inte äns 7 månader! Men väldigt självgående, vilket är jätte skönt. Roar sig lätt ensam en stund.


Idag blir det att åka och köpa en ny dammsugar, min kära vänn har gått i graven och jag klarar mig inte en dag till utan en dammsugare! Jag är ju liksom beroende av att dammsuga som ni vet. Och jag har inte gjort det sen vi kom hem i förrigår så nu springer snart dammråttorna öppet på golvet.
Till middag ska vi grilla, trots skit vädret. Vi har bjudit in granndottern så vi kan få betala henne sen hon bodde här med hundarna när vi var i vimmseby. Det är förresten hon som kommer ta med sig Alice till sitt gymnasium när vi åker utomlands. Lilla Flo (Flora) kommer få åka ut till Falun, hem sitt matte Maries dotter Jessica. Fixat och klart!
Men nu ska jag hoppa ur pyjamasen och i jeansen så vi kan åka och handla!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards