Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela - 31 juli 2011 21:01

Vet inte om jag skrev om det tidigare men Nora är för tillfället inne i en väldigt goo fas. Hon berättar för mig säkert 50 gånger om dagen att hon älskar mig. Igår hade hon gått fram till pappa Eddan och sagt:

-Jag älskar INTE dig! Haha... knas unge, dagen innan hade hon sagt till han att hon älskar honom. Men för tillfället älskar hon INTE sin pappa =) Haha..

Till mig säger hon det så många gånger att hon till och med två gånger i natt vaknar och säger det i sömnen till mig, sååååå gooo! Älskar den här fasen!!!

Idag har vi varit och firat Tyra som fyllde 9 år i fredags. Sen åkte vi hem och grillade, tog vår mat och satte oss i solen på gräsmattan och gjorde en picknick av den, supermysigt.

Sen nu på kvällen åkte jag och Michaela ner till Pysen och körde honom. Han var pigg och fin!! Imorgon får vi se vad jag och Nora ska hitta på, jag är ledig och Nora lika så, för på tisdag börjar hon på dagis igen!
Min trollunge!
 

Av Mikaela - 30 juli 2011 10:06

Gårdagens arbetspass var riktigt roligt och jag kom hem lite tidiare vilket var skönt. Dock var det väldigt obehagligt att köra hem ensam i mörkret.. fy.. snart kommer vintern och mörkret.. inge trevligt alls..

Idag är det jobb igen, 11-22. Låång dag, men den ger fina klirr i kassan =)
Får se om det blir någon blogg ikväll. Allt beroende på hur trött jag är när jag kommer hem!
Hoppas ni får en fin dag!

Av Mikaela - 29 juli 2011 11:27

..när jag satt på toan i morse och såg på almenakan som hänger där inne att det är ju bara v 30!! Inte konstigt jag inte fått tag på dagis, det är ju stängt! Jag var helt säker på att det var v31 nu! Haha..

Idag kliver jag på jobb igen, jobbar 15-00 och vi ska tillbringa dagen på travet, så jag tror nog det kan bli en riktigt kul kväll. Imorgon jobbar jag 11-22, låång dag. Men sen är jag ledig i två dagar igen. Längtar redan =)

Nej nu ska jag lämna över datorn till mamma och göra mig i ordning innan jag ska laga en god lunch till oss. Hej svejs!

Av Mikaela - 28 juli 2011 16:28

Har vi hittat en lösning?! Troligen, inte den jag kanske hade hoppats på men Pysen stannar i alla fall hos oss!

Han kommer att gå på lösdriften nere i samma stall, men med en ny kompis. En islänning! Hoppas bara dom kommer trivas ihop!
Dom har ett skjul att ta skydd i mot dåligt väder och fri tillgång på hö i vinter. Annars kommer dom gå ute dygnet runt. Vilket egentligen är väl ultimat för en shettis.. bara jag som är van att ha häst på box.

Men det kommer bli bra och vi kommer fortfarande ha 3 minuter ner till stallet!

Av Mikaela - 28 juli 2011 12:26

Eftersom jag hört lite rykten i stallet om att dom har dåligt med platser för vinter frågade jag idag rakt ut. Mycket riktigt, jag står utan stallplats till hösten.. Jag vet inte hur jag ska göra.. känner mig så ledsen..

Varför blev jag lovad en stallplats i våras och nu finns ingen?! Varför har dom inte gått ut med det utan det sas först när jag frågade!? Hade dom sagt nått typ dagen innan om jag inte frågat!?

Vad gör jag nu?! Kommer jag mista min vän genom att tvingas sälja honom?! Kan inte äns tänka tanken utan att tårarna rinner..
 

Av Mikaela - 27 juli 2011 15:57

Nora badar i sin pool och jag tar igen mig.
Klockan är bara 16 och jag har redan tvättat, hängt tvätten ute, tömt och fyllt diskmaskinen, rastat kaniner och marsvin utomhus, varit och handlat, gjort en tårta, fixat änu mera disk. Fixat jordgubbarna så dom är redo för frysen, fixat kött, köttfärs och falukorv. Phu..

Nu väntar jag på att klockan ska gå så Eddan kommer hem så vi kan grilla tillsammans med grannen.
Nu ska jag nog lägga mig som vår älskade kisse ligger..
och fetta mig i solen!
 

Av Mikaela - 27 juli 2011 08:31

Det är alltid underbart att få vakna till strålande sol, hoppas den håller i sig hela dagen! Jag har lovat Nora att vi ska baka en tårta idag, inte för att någon fyller år och inte egentligen för hon älskar tårtor, för det gör hon inte. Men hon tycker det är väldigt kul att göra tårta. Vi har dessutom en massa jordgubbar att dekorera den med, plus att vi i kväll ska grilla tillsammans med grannen så då passar det utmärkt att ha den som efterrätt! Så två flugor i en smäll!

Annars så vetetusan vad vi ska göra idag.. Det verkade som vi i alla fall kanske fått tag i en sandlåda till Nora. Hoppas, hoppas!

Lite frukost kanske, hörs senare! 

Av Mikaela - 26 juli 2011 20:55

Idag blev det mycket varmare än jag var beredd på så hela dagen har jag haft lite för mycket kläder, men det har faktiskt varit lite skönt att få svettas lite, jag som alltid fryser. Trodde ett tag faktiskt att jag inte kunde svettas mer =) Hehe..

Vid strax efter 11 tiden åkte jag och Nora med Tarja och hennes tjejer Mathilda, Towa och maya in till Hedemora och lekparken där. På vägen in stannade vi till vid ica och plockade oss en varsin sallad att ta med. Fika och festis hade jag redan fixat. Sen mot lekparken. Barnen stojade och stimmade, ena sekunden skrattade dom andra sekunden var det någon som var ledsen. Vi åt en massa gott och tiden sprang iväg.
Tarja och barnen hade tänkt åka bort till jorgubbs-självplocket efter så jag och Nora hängde på. På den lilla biten slocknade dock Nora, så hon fick sova i bara så där 20 minuter. Tillräkligt dock för att samla lite nya krafter och plocka i hopp 5-6 liter jordgubbar. Tiden fortsatte att springa förbi och när vi väl var hemma var klockan redan 16.30

Nora som på nått sett lyckas få ny energi så fort nått nytt händer busade vidare inne hos grannen medans jag rensade jordgubbarna.
Sen så fort Eddan kommit hem åkte vi till falun, ica maxi och storhandlade. Nu sitter vi här som tre potatissäckar i soffan och ska snart förflytta oss vidare till sängen iställer för nu är jag helt slut!!

Men jag har verkligen haft en super trevlig dag, tack Tarja och barnen för det!
Imorgon lovar jag att ladda upp lite nya bilder =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards