Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Mikaela - 18 juli 2011 18:21

Inte jag, men jag undrar om Nora är det. För idag har jag inte känt igen min egen dotter. Redan i morse så var hon så himla gnällig, över allt. Och så har det varit heeeela låååånga dagen! Över allt och inget har hon gnällt.
Så brukar inte våran Nora vara. Hon brukar vara glad och påhittig, visst kan hon gnälla över små saker, men inte som i dag.

Eddan fortsätter med målningen här hemma så då vill ju självklart även Nora måla, vilket hon fick. På väggen inna i garderoben under trappen, under tiden hon stod och målade grät hon att det bara blir fel och inte fungerar.. vilken unge grinar över att få måla på väggen?! I vanliga fall INTE vår Nora!

Hon kan inte prata utan att gnälla... så jag misstänker att det ligger någon förkylning där under som är på väg upp. Kanske är hon förkyld i morgon när hon vaknar? Hoppas det nästan bryter ut snart så man åt minstonde vet. Vill inte se henne ledsen och gnällig!

Puss på dig skrotunge!
 

Av Mikaela - 18 juli 2011 08:25

Jag brukar hata måndagar, men nu två måndagar på raken är jag ledig. Så då är det förbjudet att hata dom!
Glömde ju berätta att igår flyttade det in två marsvinsherrar till oss.
Eller till oss och oss.. till fåglarna och Tarzan.
En släthårig kille som är född 2007 som heter Råttan, och en virvelblandis vid namn Humlan född 2009. Dom kommer båda två ifrån ett omplaceringshem i Falun.
Så välkommna hem Råttan å Humlan!

Ja idag öser regnet ner så vad vi spenderar dagen på idag vet vi inte än, oavsett väder lite senare skulle Nora rida idag sa hon. Hon ville rida själv i ridhuset, vi skulle sitta på läktaren. Men där går min gräns än. Lyckades övertala henne om att vi åtminstonde skulle få vara där inne.

Men nu är det dags och väcka djuren ute i Djurhuset för lite frukost och vattenbyte!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards