Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under maj 2014

Av Mikaela - 25 maj 2014 07:30

Allt var så bra igår!
Vigseln, dopet, maten och festen. Det var jätte trevligt. Vi var hemma i mammas lägenhet till kl 00.45 igen, vilket känns helt lagom!

Läste rapporten från barnen igår och dom verkar ha haft det hur bra som helst med mormor och morfar. Dom hade shoppat både klänningar, skor och leksaker! :)

Nu längtar jag hem till dom!!

Av Mikaela - 24 maj 2014 08:44

Nu sitter Eddan å jag i bilen på väg ner till Väsby!
Kl 15 kommer vi få se min barndomsvän Emma få sin Erik <3
Dom döper även sin lilla dotter Ella.

Ser verkligen fram emot dagen på alla sett och vis även om det är med gråten i halsen vi lämnade över barnen till mormor och morfar!
Vilken kyckling jag är! Jag vet!
Men när man bara gör det ca 1 gång per år då blir det lite mer kämpigt..

Vi borde verkligen hitta på något oftare, jag vet.. Men det blir aldrig av..

Så nu blir det att passa på att njuta av varandra, för vem vet när det blir nästa gång :)

Hoppas småtrollen därhemma inte kör slut på mormor och morfar allt för mycket :))

Tack mamma!
Puss på er <3

Av Mikaela - 23 maj 2014 06:21

Det är svårt när man jobbar väldigt mycket, har två barn, hus, djur och allt där till...

Jag trivs så sjukt bra på jobbet. Älskar att vara där. Det är en sån skön känsla att få göra det man älskar och få betalt för det! Hoppas det är för evigt!

När jag inte jobbar, då är det barnen som får all tid, och djuren såklart. Men barnen och djuren hör ihop på nått sett. Vi fixar med djuren tillsammans, barnen och vi.

Antingen är vi i stallet och pysslar med hästen eller så busar vi med hundarna här hemma <3

Igår trimmade jag igenom Elton inför några utställningar. Den gossen har päls! Tänk att han fyller 1 år snart!

Idag blir det jobb mellan 10-18, sen ikväll åker nog jag och Nora till stallet en stund innan mormor o moffa kommer. Dom ska vara här med barnen i helgen medans jag och Eddan ska på bröllop i Väsby!
Ska bli jättekul!

På återseende!

Av Mikaela - 19 maj 2014 13:44

I lördags var vi äntligen och hämtade Pysen, vår lilla ponny. Allt gick jättesmidigt och Pysen trivs jättebra i det nya stallet.
Vi har varit där varje dag och borstat, myst och barnen har ridit. Nora tränar just nu på att rida lätt så sakta men säkert går det framåt. Loka är galen i hästen, precis som befarat :) även hon har travat samtidigt som hon gapskrattar :)

Idag när vi åkte till stallet sa Loka; Jag älskar hästen!
Så gulligt!!

Här har ni ett gäng bilder ifrån dom senaste dagarna!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Mikaela - 16 maj 2014 09:07

När tiden är knapp hinns inte bloggen med. Men jag ser ju att ni är inne och bara väntar på att jag ska uppdatera.

Mycket har hänt sen sist, bland annat så vet många att vi förlorade vår älskade valp Kråkan väldigt hastigt för en vecka sen. Nått som tagit hårt på oss alla, men framför allt Nora och mig.

Några dygn senare stals Noras cykel mitt i natten. Så det blev inte lättare då heller..

Men för att hoppa fram ett par dagar från senast så har vi nu äntligen kommit till helgen när vi ska ta hem vår ponny Pysen som varit utlånad till några vänner. Vi har alla längtat men barnen har varit lyriska!
Imorgon, äntligen hämtar vi hem vår Pys <3

Men nu ska jag dra i mig kaffet lite fort och jobba ett par timmar tills jag tar helg!

Av Mikaela - 7 maj 2014 14:09

Igår gjorde vi nått vi inte gjort på länge. Nämligen åkte ner till Väsby. Jag, barnen, Alice och Muffin.
Alice är ju i höglöp så det passade bra att ta med henne så blir det lite lugnare för Elton.
Fast han har det inte så jobbigt för han bryr sig knappt men där emot äter han dåligt.
Alice är nog på väg ur sitt löp strax så det blir lagom när vi kommer hem.

Som vanligt har vi ett väldigt fullt schema när vi är här nere. Många som vill hinna få ett besök och det är många jag vill hinna besöka.
Så imorse tittade jag in hos Emma, min barndomsvän. Kollade in deras 4 månaders bebis Ella som var så sjukt söt! Emma och Erik ska gifta sig snart och jag å Eddan är bjudna. Ser verkligen fram emot det!!

Sen var vi på lunch hos farmor/svärmor som bjöd på mat. Hon åker till USA på lördag och blir borta ett tag så det var perfekt att ses innan :)

Middagen serveras hemma hos Joi å då passar vi på att gosa med dom nyfödda bulldoggvalparna, såklart!

Imorgon har jag tänkt vi ska ut till Rosersberg och hälsa på en gammal familjemedlem. Vår förra hund Lookie. En dalmatiner dam. Vill så gärna hinna träffa henne en gång till i livet. Hon är nämligen upp till åren nu..

Sen får vi se om vi åker hem på fredag eller imorgon torsdag. Mest troligen på fredag.

Nu blir det lite kaffe innan vi ska åka till Joi :)

Av Mikaela - 4 maj 2014 18:10

Igår gick jag upp först och släppte ut hundarna. Klockan var inte mer än 6 och resten av familjen sov.
Jag kokade mig en kopp kaffe som jag tog med mig upp i sängen.
Det var så gott och mysigt!
Efter att barnen och Eddan vaknat upp och vi hade tagit tag i hemmet så åkte vi faktiskt och handlade lite på Kupolen. Barnen hittade lite sommarkläder i form av 5 klänningar, keps och thaits.
Jag köpte mig ett par jeans och en tröja.
Väl hemma lekte Nora med sin kompis innan vi hade en mysig kväll.

Imorse skickade jag ner Eddan till hundarna men varken jag eller barnen låg inte kvar länge.
Nora hade avslutning på vårens simskola och direkt efter skulle bo möta upp Eddan och Loka.
Sen åkte vi alla tillsammans ut till Norberg för att hälsa på Pysen inför hans hemgång.

Nora har verkligen utvecklats massor och både skrittade och travade helt själv. Dong dong dong studsade hon runt på hans rygg i traven.
Sen ramlade Joy av sin ponny och hastigheten drogs ner.
Men Nora var verkligen jätte duktig.
Hon red både med och utan sadel.

Såklart var det dags för Lokas premiärtur på Pysen. Hon var extas!
Hoppla Pollen skrek hon när hon satt där uppe på ryggen!
Så lycklig!

Loka, Nora och Joy lekte sen med smink.. Ja behöver jag säga mer?

Vi hade iaf två väldigt nöjda barn på vägen hem.
Hoppas nu dom här två veckorna går fort tills vår prins Pysen kommer hem!

Av Mikaela - 2 maj 2014 06:43

Ligger kvar i sängen än. Borde gå upp.. Men Nora har inte vaknat än så jag tänkte vänta lite till.
Har varit nere och fixat kaffe och känner den goda kaffelukten... :)

Har jobbat i stort sett hela veckan och jobbar även idag. Men är faktiskt ledig i helgen :)

Kör öppning idag vilket alltid är mysigt. Så mysigt att gå omkring i lugn och ro och pyssla med djuren <3

Vad helgen bjuder på vet vi inte än. Kan bli att vi får kasta oss i bilen och åka ner till Väsby :) Bullen väntar nämligen valpar :)

Nä nu kan jag inte stå emot kaffelukten längre :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards