Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under juni 2013

Av Mikaela - 30 juni 2013 00:03

Ännu en kväll ligger jag med feber.. Är det tredje natten nu? Ena gången med kraftig huvudvärk, nu ont i halsen? Whay?

Lokas ögon är bra nu men tvättas fortfarande. Noras behandlas med antibiotika och ska göras ett par dygn till. Men grattis Eddan nu hoppade skiten på dig! Imorgon är det väl min tur?!

Dagen har varit otroligt roligt, och då var jag inte ironisk och tänkte på vädret som skiftat mer än Eddans humör när hans mobil hade slutat fungera. ;) utan den har verkligen varit super rolig.

Efter att valparna fått busa av sig ordentligt åkte vi en sväng till stranden. För första gången i år! Loka fick ta sitt första dopp ute, någonsin. Alltså i iskalla Sverige :) hon gick modigt ut till knähöjd på vattenytan och sen snubblade stackarn. Ja, sen hade hon badat klart. Det var liksom skönare att sitta på filten å äta chips, torr! Å tur var väl det för några minuter senare började det droppa.
Nora hann ta några skutt ifrån bryggan, sen var även hon nöjd. Så lunchen vi tagit med oss åt vi hemma i solen (!!!!!!) ist..

Sen fick vi fin besök av min storasyster och hennes karl. Vi bjöd på middag å hade den lika roligt som alltid!! Hur mycket kan man skratta innan man får träningsvärk i käken? Det återstår att se imorgon!

Nu slog kl 00:01 så nu är det verkligen dags å dra ner rullgardinen! Imorgon är en ny spännande dag!

Av Mikaela - 28 juni 2013 13:11

Det ska ju givetvis stå ÖGONinflammation!!!

Av Mikaela - 28 juni 2013 06:53

Det är inte kul med skitväder när man har 8 st valpar som är väldigt vana att få vara ute och busa. Men igår klarnade det upp framåt eftermiddan så då fick dom gå ut och röja.
Man ser nu hur mycket hundar dom blivit sista dagarna, dom rejsar efter varandra på tomten och det ser väldigt skoj ut när 8 valpar jagar Alice, fram och tillbaka ;)
Hon måste ju givetvis inte vara där men hon tycker nog att det är rätt kul. Flora hon leker också med dom men när Alice tycker hon är där för mycket visar hon det tydligt och Flora går då iväg.

Loka å Nora har öroninflamation, så vi tvättar ögon dygnet runt på dom. Nora har värst och är ordentligt svullen...

Idag eller imorgon kommer en av vakpköparna och hälsar på sin valp, annars så har vi inga som helst planer.. Ska börja trimma dom valparna som åker på onsdag så det är gjort.. Men nu blir det å ta tag i valpstanken där nere så den byts ut mot kaffelukt ;)

Av Mikaela - 26 juni 2013 18:34

Valparna har redan hunnit fylla 7 veckor och om en ynka vecka börjar dom sin nya resa här i livet hos sina nya familjer.
Här kommer 7 veckors bilderna, absolut inte super nöjd men dom får duga för nu, snart är dom 8 veckor och då ska det ändå in nya bilder =)

Lord Danny´s Brown Baron
*Boomer* 7 veckor.


Lord Danny´s Born This Way
*Brolle* 7 veckor.
 

Lord Danny´s Bring It On
*Kexet* 7 veckor.
   

Lord Danny´s Belongs To Me
*Brownie* 7 veckor.
 
Lord Danny´s Braking News
*Bim* 7 veckor.


Lord Danny´s Braking The Scilens
*Zäta* 7 veckor
   

Lord Danny´s Bumbelbee
*Bubbel* 7 veckor.

 
Lord Danny´s Brown Boss
*Bums* 7 veckor.
 

Av Mikaela - 25 juni 2013 07:14

Två barn, 10 hundar, ett megastort hus med stor gräsmatta som måste klippas ofta. Ja då är tiden knapp.. Men nu är alla valpar bokade och jag har kommit ikapp med all pappersarbete. Så nu kan jag börja följa rutiner igen :)

Valparna växer och frodas som galningar och är sååå underbara! Jag älskar varenda en av dom.
Dom älskar att få springa lös på tomten och sover gott där efter. Imorgon är dom 7 veckor och det innebär att om 1 vecka imorgon börjar några av dom sin nya resa i livet. 3 st åker redan på onsdagen den 3:e, sen åker den sista på lördagen. Ja förutom tiken vi ska behålla och hanen vi ska sätta ut till någon mycket utställningsintresserad, finns du?

Nej nu är kl 7.12 så nu är det dags å starta dagen, solen skiner! Men lite valpbilder vill ni väl se först?

Av Mikaela - 22 juni 2013 22:31

Då har även den här dagen försvunnit i ett nafs!
Joi och hela hennes familj rullade in på vår gårdsparkering vid 22.30 i fredags kväll, då blev det inte mer än ett hej å godnatt liksom! Så på midsommaraftons morgon blev det frukost tillsammans ute på baksidan för alla utom Nora, Sigge å Elias som såklart skulle äta i husvagnen! Med andra ord blev det en ganska lugn frulle för oss andra :) haha!

Vid 12 tiden hoppade jag, Joi och barnen (inte småttingarna) på traktorn nere vid ok-planen som skulle ta oss till älgparken där vi skulle fira midsommar! Vi åt pannkakor med synt och grädde, dansa runt stången och red ponnyridning. Luftgivärsskytte provade vi också på. En trevlig dag som avslutades med grill hemma hos oss. Till efterrätt hade vi gjort en jordgubbsmosstårta med vitchokladmossbotten :)
Stryk i kubb fick vi också ;)

En mycket trevlig dag på alla sett och vis. Idag åt vi frukost och fikade tillsammans innan dom for hem igen.

På eftermiddan var vi in till grannen och firade Linda som fyllt 16 år!

Här är liite bilder ifrån midsommar, min mobil låste sig så bilderna är tagna med Eddans mobil.

Av Mikaela - 20 juni 2013 08:28

Jag och Nora kom ju till Väsby i tisdags. Igår så var hon, mamma och jag till stinsen en sväng. Hittade en klänning och ett par sommarskor till Loppan och ett par sommarskor till mig. Letade efter en skjorta till Eddan men hittade ingen som jag tyckte var snygg. Dom såg alldes för fyrkantiga ut ;) ska ge centrum här ett försök innan jag åker hem.

En snabbkopp hos Joi hann vi också med. Dom kommer ju hem till oss sent ikväll med husvagn för att fira midsommar med oss. Mamma ska ta hennes bulldoggar :)

Hemma igen gick jag och Nora en sväng till Gundes Gård, men medeltidagård som har lite bonddjur sommartid. Vi klappade både lam, en kalv och såg några kycklingar.
Själv blev jag biten av en broms, tack för det!

På vägen hem gick vi förbi några lekparker innan vi sen gjorde nått som gav mig en klump i magen... Vi gick förbi vårt gamla hus.. Vet inte varför det gav mig en klump i magen, det var ju inte så farligt! Men visst är det en speciell känsla att gå förbi sitt föräldrahem!

Nora hann ut till ännu en lekpark med Simon på kvällen innan det var dags för sängen!

Idag blir det då centrum en sväng och sen åker vi hem! Ska plocka upp våra valppaket som kommit till granngården i Hedemora. Vi har nu bara en liten tjejvalp kvar men det kommer en familj på måndag och ska kolla in henne och jag har flera på kö!
Lite bilder ifrån gårdagen sen blir det kaffe :)

Av Mikaela - 19 juni 2013 17:15

Här kommer 6 veckors bilder på våra guldklumpar!

Boomer 6 veckor!
 
Brolle 6 veckor.
 

  
Busbus 6 veckor!
    
Brownie 6 veckor!
   

Bim 6 veckor
    

Bobby 6 veckor 
   
Bubbel 6 veckor
   


Bums 6 veckor
        

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards