Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under mars 2012

Av Mikaela - 30 mars 2012 20:11

Idag har jag hunnit betydligt mer än vad jag trodde jag skulle hinna med. Nora var på dagis som vanlig, men det var ingen vanlig dag där inte, för idag åkte dom på teater.


Medans hon var där tog jag med mig Loppan och åkte till falun och handlade lite fredagsmys. Hann till och med hem där i mellan för att plocka upp varorna innan det var dags att hämta Nora på dagis.
Nora tyckte det var super kul att gå på teater och var väldigt trött när hon hoppade av bussen utanför dagis. Dom hade åkt buss in till hedemora för att gå på teater, och bara det är ju en upplevelse för barnen.


Efter lunchen tog jag tag i städningen, ville ha den gjord så jag slipper ta tag i det när vi kommer hem på söndag. Så medans Loppan satt i babysittern och fixade med sitt och Nora satt och kollade på tv dansade jag runt med snabeldraken. Dessutom hann jag skura av alla golven innan Loppan gav upp. Mata henne lite innan jag sen hängde tvätt och städade kaninburen. Sen passade jag på medans hon tog en lur att städa tvättstugan och toaletten. Sen vaknade hon igen, men då fick hon och Nora göra mig sällskap där uppe medans jag bytte sängkläder, sen hade båda barnen tröttnat på mig och mitt städande. Loppan har helt hysterisk då hon hade blivit över trött och Nora testade mina gränser lite extra innan jag exploderade... Sen var vi alla vänner igen och Loppan sov en stund i sängen.
Hann få i henne lite mat innan det var dags att laga middag. Kyckling natcho, fungerar varje gång.


Sen kan man ju tänka att jag tog det lite lugnt efter middagen, icke sa nicke! Jag tog med mig en skiftnyckel ner till Pysen och broddade ur honom. Phu.. men sen gick luften ur mig.
Lite fanns det dock kvar, så efter jag matat Loppan när jag kom hem stoppade vi henne i ett bad och nu sitter jag här.. slut i händerna, ryggen, huvudet..ja i alla kroppsdelar. Men mycket har jag fått gjort!!!


Nu borde jag egentligen packa det vi ska ha med oss i morgon när vi åker ner till sthlm, men det struntar jag i! Det fixar jag i morgon istället.. för nu ska jag hoppa i säng med mina tjejor och sova!
Återkommer på söndag, så trevlig helg på er!!

Av Mikaela - 29 mars 2012 09:06

Jag har nog aldrig kännt av det förut på våren att man ställer fram klockan 1 timme. Men denna gång känner jag verkligen av de, känns som jag inte hinner med nått alls. Dagarna försvinner och poff så är klockan 20.00
Igår fick Nora vara lite längre på dagis eftersom jag skulle till falun och träffa tjejen jag jobbar med för att planera in lite jobb i sommar. Hade nämligen tänkt jobba 2 veckor.
Så Nora var super lycklig över att få vara kvar på dagis över lunchen då dom dessutom serverade fisk.

Sen efter middagen skulle jag passa på och åka ner till stallet och brodda ur Pysen, jo tjena.. åkte ner utan några verktyg så det fick bli lite Pysen-pyssel innan jag sen åkte hem till en mycket hungrig Loppa!

Idag har jag lovat att passa min syster yster Sabinas 3 hundar då dom ska ner till sthlm på begravning. Så här kommer det vara fullt hus heela dagen, och som grädde på moset är vattnet avstängt här hela dagen. Men jag har bunkrat upp med en massa vatten till hundarna och saft till mig å Nora =).
Så någe tvättning och diskning blir det inte idag.. eller inte på dagen i alla fall. I kväll blir det en massa tvättning av kläder som ska med till sthlm i helgen. Oj så jag längtar!!
Nu ska jag stänga in Kiwi i tvättstugan, han får sitta där inne idag tillsammans med Tarzan så dom slipper bli så stressade av alla hundarna som är på ingång..

Av Mikaela - 27 mars 2012 20:00

Nu så är Loppans dop bokat. Den 2 juni blir det av men denna gång blir det endast för den närmsta familjen.Gudmor borde ni nästan kunna gissa, Joi såklart!Loppan växer så pass mycket att man nästan hör hur det knakar i lederna på henne. Idag hade jag ingen ren pyamas till henne efter hon badat så jag tog fram en i stl 62/68 och den satt super bra på henne. Ska hon redan kunna ha den stoleken liksom?! Hon är ju inte äns 3 månader!!Ska till BVC på måndag, ska bli spännande och se hur mycket hon vuxit. Dessutom ska Loppan få sina första sprutor, mindre kul.Skriver på mupp ipaden det är därför allt blir skrivet i en klump... Hörs imorgon ist.

Av Mikaela - 26 mars 2012 08:50

Söndagen!
Ja våra planer var ju att Joi med familj skulle komma. Men i lördags kväll fick jag ett sms om att dom ev fått förhinder. På morgonen sen verkade det mörkt och både jag och Joi hade väl gett upp hoppet om att dom skulle kunna komma. Men trots allt dom nu går igenom bestämde dom sig för att åka hit ett par timmar. Både dom och vi hade ju redan berättat det för barnen att dom skulle få träffas idag så Nora blev väldigt glad när jag sa till henne att dom skulle komma ialla fall.
Men vi hade redan då bestämt att åka ner till Pysen en stund, för oavsett så hade dom en restid hit på 2 timmar. Så jag och Nora tog ut Pysen på en tur med vagnen medans Eddan tog loppan i barnvagnen och gick med. Vädret var ju verkligen på topp så det var super mysigt.
3 tusselago hittade vi efter vägen som grädde på moset!

Vid strax innan 12.30 imorgon rullade Joi å gänget in. Barnen tog med sina pappor upp på övervåningen medans jag och Joi släppte ihop hundarna ute på baksidan. Allt flöt på bra och eftersom vi visste att dom inte kunde stanna så länge slog vi igång grillen på en gång. Vi grillade kycklingfilé och fläskfilé, majs å champinjoner. Till det hade vi en grönsallad och twisters (några snurrade pommes).

Efter vi ätit hann vi med en latte i solen innan dom tyvärr var tvungen att åka hem igen. Det är tur att vi ses igen nästa helg annars hade jag nog gråtit när dom åkte igår.
Men trevligt hade vi undertiden dom var här i alla fall.

Måndag!
Japp, ny vecka, nya måsten och nya tag!
Idag ska vi efter jag hämtat upp Nora på dagis åka och fira Tarjas Maya som fyller 2 år. Sen har vi inga mer planer för dagen. Bara leka och busa hemma.
Hoppas att solen hittar fram så vi kan gå ut en stund.
Men nu vill Loppan ha sitt!

Av Mikaela - 24 mars 2012 19:22

Det sista jag tänkte innan jag såg Emma med familj rulla in på parkeringen var att idag måste jag ta en massa bilder. Jo tjena, vet ni. Jag tog inte en endaste bild!!!! Fy på mig!
Men då kan ni ju också gissa hur trevligt vi hade det så att det helt enkelt glömdes bort!
För trevlig var det, super trevligt faktiskt!

Vi bjöd på sopplunch och den gick hem även denna gång! Sen tog vi alla en varsin kaffe/latte ute i solen på baksidan i solen, solen som tok värmde! Underbart! Jag hade min vår jacka på mig och till och med den var för varm att ha på sig.
Av Emma och Erik fick barnen varsin klänning/tunnika, jätte fina! Tusen tack för dom.

Vid 16.30 åkte dom vidare och vi åkte in till hedemora för att handla hem maten till i morgon för då får vi ju kommer ju Joi med familj, wii och wii och wiiiiiii!! Då ska vi grilla både till lunch och middag.
Hoppas jag kommer ihåg kameran så jag har lite bilder å bjuda på.
Nu ska jag lördagsmysa med min lilla goa familj!

Av Mikaela - 23 mars 2012 09:00

Fredag nu igen, och välkommen våren. På riktigt alltså! Nu är den äntligen här.
Natten var si sådär, betydligt bättre än i går men långt ifrån på topp. Men jag har ju haft sån tur att jag fått sovit en extra timme på morgonen då mamma gått upp med Nora. Sen när jag vaknat har jag känt lukten av kaffe. Mums!

Idag är det då dags att bege sig hem igen. Jag vet att jag sist sa att det då var den sista turen till mamma i mora, men vi får väl se. Dom har ju sagt upp den här lägenheten men har den kvar hela maj ut, så kanske hinner vi hit igen.

Igår när jag var nere på stan hittade jag så himla mycket fint jag ville köpa till Nora. En massa fina vår och sommar kläder. Men innan jag köper nått måste jag gå igenom hennes garderob..det är sååå tråkigt.

Helgen är fullspäckad och jag längtar både efter lördag och söndag. På lördag kommer min barndomsvän Emma med familj. Hon har aldrig varit och hälsat på oss så det blir super mysigt. Sen har både hon och jag barn i samma åldrar.
Och på söndag kommer Joi med familj, behöver jag säga mer?! Wiiii!!!
Men nu ska jag käka lite frulle som idag kommer bestå av färska jordgubbar å mjölk!

Av Mikaela - 21 mars 2012 20:18

Jag skulle ju inte blogga hade jag tänk, men här sitter jag nu i mora och båda barnen sover.
Så varför inte liksom =). Det har varit en sååååån himla bra dag med otroligt fint väder. Vi hade hela 15 grader här och strålande sol. Kan man må nått annat än bra då? Kände faktiskt av LYCKORUSET idag, nått jag inte känt på väldigt länge så det var mycket efterlängtat!


Nora har haft det så himla kul med barnen ute här på gården idag. Jag blir helt varm i mitt mammahjärta.
Önskar vi faktiskt bodde såhär så hon kunde springa u och in som hon själv ville och leka med andra barn.
Hon ääälskar ju att leka med andra barn.
Imorgon ska det bli lika fint väder och lite därtill faktiskt. Hela 18 grader kan det bli imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas!


När vi kom till mora idag åkte vi direkt till syster yster Sabina och hennes sambo som fyllde år. Vi bjöds på mat och tårta. Fick dessutom ett superfint fleece sett till Loppan av henne, vilket passar perfekt till vädret som är just nu.


Nu ska jag vara lite social med mammsen innan även jag hoppar i säng! Saknar min lufs-älskling där hemma!

Av Mikaela - 20 mars 2012 18:12

Idag har det inte hänt något speciellt alls. Skickade Nora till dagis imorse och åkte raka vägen hem och städade. Imorgon åker ju mamma, jag å barnen till mora och det finns inget värre än att komma hem till ett skitigt hem så det var lika bra att ta tag i det redan idag.
Sen när jag hämtat upp Nora ifrån dagis åkte vi till falun för att handla lite.

Ja det är väl i stort sett allt som gjorts idag =).

Imorgon blir det blogguppehåll så återkommer jag på torsdag!
Kram på er!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards