Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under april 2010

Av Mikaela - 29 april 2010 20:16

Idag har jag och Nora åkte med Joi å Sigge ut till 4H gården i vallentuna.
En jätte mysig liten gård som hade både kaniner, får, lamm, getter, hästar å grisen Gunnel.
Kan ju inte säga annat än att Nora stortrivdes, det är så väldigt kul och se henne njuta bland djuren. Men samtidigt lite läskigt då hon är helt orädd, och för liten för att kunna läsa av dom. Så jag var på min vakt hela tiden. Men det gick bra och djuren var väldigt snälla.

Vi smörade in oss hos Gunnel rktigt ordentligt eftersom vi mutade henne med en massa mariekex. Både Nora och Sigge matade henne direkt ur handen.
Hon var verkligen jätte fulsöt! Kolla själva;

En massa söta lamm fanns det också;

Nora och Sigge kom riktigt bra överäns idag och kunde till och med posera tillsammans, inte varje dag =)

Men när Joi ville vi skulle fota barnen tillsammans med Gunnel var inte riktigt Sigge lika nöjd med situationen..

Nora ville mest pussa Gunnel på trynet, men jag gillade inte den idén..tänk att hon måste pussa på allt hela tiden =)

Dagen får avslutas med en bild på Blaze, har försökt att få en bild tillsammans med Alice och Blaze men lyckas inte..inte än i alla fall!
              

Av Mikaela - 28 april 2010 20:41

oo idag är det verkligen en sån där dag som jag verkligen inte vet vad jag ska skriva om. Har inte gjort nått speciellt idag heller.. jag och Nora var med mamma/mormor till Komköpcentrum då hon skulle klippa sig. Hon bjöd även mig på en klippning så jag passade på. Blev väldigt nöjd, mer nöjd än vad jag i vanliga fall bli och jag misstänker att det har lite med viktminskningen att göra.
Sen lunchade vi, även då bjöd mamma. Tack mamma =)!

Sen åkte vi hem och Nora lekte på gården och busade med hundarna medans jag pysslade inne. Sen blev det lite kallt så då fick hon komma in och så fick hon busa vidare i badet.  Sen slocknade hon i soffan så jag passade på att göra mat.

Sen nu på kvällen har jag varit med mamma och dom provat att para deras chihuahua men hanen fick en hägning utanför så dom ska prova i morgon igen.

Imorgon ska jag, Nora, joi å Sigge åka till 4H gård och gosa med djur. Sen på kvällen ska jag träffa Sandra å Assar.
Men nu, soffan!! 

Av Mikaela - 27 april 2010 20:40

Shit vilken dag.. jag har verkligen grovstädat hemma. Finns inte ett ställe i hela huset som jag inte varit och petat på. Och det känns så himla bra. Oavsett vilket rum jag går in i så skiner det och luktar gott.

Nora skickade jag iväg en stund strax innan lunch med sin farmor till lekparken. Dom hade även gått förbi Gunnes gård och kollat in fåren. Nora älskar ju alla djur, så det spelar ingen roll vad det är bara hon får pussa på dom. Även myror ska man pussa enligt henne =)

Alice har verkligen på dom här dagarna som Blaze bott hos oss blivit sitt riktigt gamla jag. Hon är cool lugn inne men busar massor ute med Blaze. Hon är verkligen en sån trygg hund, så himla bra för Blaze att växa upp med. 
Blaze han tuffar på sig mer och mer för varje dag och i natt höll han sig torr. Super skönt.Så himla bra årstid att få en valp rumsren. Tar i stort sett bara ett par dagar.

Imorgon ska jag och Nora med mamma när hos ska klippa sig. Skönt och komma ut och se lite folk..Men nu blir det soffan!
Hopp i galopp!

Av Mikaela - 26 april 2010 20:40

Första kvällen när Blaze kom var han väääldigt försiktig av sig och ville inte gärna komma fram och gosa. Men nu, nu är han varm i kläderna och gosar heeeela tiden, till och med nora älskar han.

Alice och han kommer jätte bra överäns och idag låg dom båda ute på gräsmattan och tuggade på varsitt ben, utan några som  helst problem. Att vara lös är inte heller några problem eftersom han hela tiden går vid mina ben. =)

Snnnnart åker vi till gotland, inte nu i helgen men helgen därpå. Ska bli super kul.
Synd bara att Blaze inte hann bli anmäld dit. Men han är redan anmäld till två andra =) hans tid kommer, han är ju bara en bebis än.

Nej nu ska jag ut och rasta av jyckarna, sen blir det soffan. Imorgon blir det full rulla som vanligt.
Bjuder på en huvudbild på Blaze som lite mindre valp.
  

Av Mikaela - 25 april 2010 07:01

Gissa om jag blev förvånad när vågen imorse visade minus 2,2 kg denna vecka!
Väldigt trevligt måste jag säga. Kommer under dagen ta nya bilder på mig så får jag lägga in dom under morgondagen.

Första natten för Blaze här har gått jätte bra, har inte hört honom en enda gång och när jag kom ner i morse blev han super glad och se mig.
Idag kommer det bli toppen väder så vi ska vara ute heeeeela dagen. I alla fall om du frågar Nora. =)

På förmiddagen får vi finbesök av Alice pappa och brorsa så då ska vi gå ner och busa i gropen och fota en massa.
Så det blir säkert en snabbuppdatering med en massa bus bilder sen.
Håller även tummarna extra hårt idag då en av kennelns uppföda hundar ställs ut i västerås. Lycka till!

Hör sen!

Av Mikaela - 24 april 2010 17:15

Idag har vi varit och hämtat hen kennelns och familjens nya tillskott!
En springer kille ifrån Kennel Barecho. Han är en socker söt liten kille på precis fyllda 6 månader. Han är född på min födelsedag förra året, är 3-färgad och heter Blaze! Kan det bli bättre!
Välkommen Blaze!
  

Av Mikaela - 22 april 2010 07:47

Kollade nyss mailen och det hade ramlat in en hel drös med bilder ifrån Fia från våran dejt igår och ifrån den veckan innan. Ni ser vilka bilder som är ifrån vilken dag, igår öste regnet ner och veckan innan var det strålande sol.


Fullt ös medvetslös.. Alice motto!  
Ni kan inte ta mig, ni kan inte ta mig..å min pinne =)  
Det här är Bella bus, hon är född hos oss på kennel Lord Dannys. Sötnos!  
Hon bor tillsammans med kompisen Lucy hos Sofia.  
Tre tjejrumpor!  
Sppppring för livet!


Självklart är nora med ut på bus stunderna!

Jag vet att ni tjatar på mig om nya bilder.. så jag får väl försöka ta det någon dag =)     

Av Mikaela - 21 april 2010 20:02

Sitter och glor ut genom fönstret, och vad möts jag av, jo snöflingor som sipprar ner ifrån himmelen... Det suger!
Efter lunchen med mamma idag(här hemma) så trimmade jag på Alice, som blev super fin för övrigt. Passade på att bada av henne en snabbis också eftersom hon precis avslutat sin löpperiod.
Sen när hon precis var fönad och fin så skulle vi gå ut och möta Fia vid parkeringen som än en gång kom på besök med sina pricktjejer. Super kul.
Vi gick ner i "grusgropen" och släppte loss odjuren. Dom sprang som galningar, och Nora med för den delen. Regnet det öste ner och kan ju säga som så att Alice var inte lika fin i pälsen efter. Men trött i benen var hon i alla fall. =)
Och väldigt nöjd!

Jag har ju som sagt 2 hemlisar på gång, och jag vet att många av er är väääldigt nyfikna. På lördag kommer jag att avslöja den ena. Den andra kommer troligen att dröja lite till. Men jag längtar massor till helgen!

Nej nu ska jag krypa ner under täcket och bara mysa med Alice.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards