Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Mikaela - 16 juli 2011 07:51

Jag är så stolt! Nora har sedan ett bra tag tillbaka varit torr på dagen, och då menar jag 100 % torr. Nattblöjan har trots detta varit väldigt blöt ibland och vägt säkert 1 kg =). Men nu sen två nätter tillbaka har även natt blöjan varit torr! Snart har jag inget blöjbarn! Min bebis är borta!
Hon är verkligen super duktig, min lilla stora tjej!

Som om inte det var nog så igår kväll efter jobbet åkte vi ner till Pysen då Nora ville rida. Helt själv, utan koppel- som hon säger. Sagt och gjort.
Satte inte på Pysen nått träns utan knöt runt grimskaftet så fick hon hålla i det. Jag och Eddan gick 1 meter ifrån Pysen på varsin sida. Hon var så duktig. Provade att bromsa honom, få han och gå framåt. Svänga höger, vänster. Ja super duktig. Sen ville hon trava också. Även då skulle vi bara springa brevid. Jag smöghöll honom lite i manen och så sprang vi brevid.
Nora bara satt och skrattade och sa aytt vi skulle springa ifrån pappa, med andra ord fortare fortare!
Super duktig är hon! Kan tänka mig att om ett halvår är hon riktigt duktig.

Hon vet också att när man/om man ramlar av så får man tårta =)

Jaha, lördag.. och jobb... lååångt pass..10-22 och imorgon 10-17.
Efter det ska jag hämta upp en överraskning till Nora innan jag ska hem och städa hos fåglarna, för det behövs!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards