Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Mikaela - 21 juni 2011 21:14

Jag har hittat en frizon som passar mig perfekt!
Men först kanske jag ska berätta om dagen så förstår ni varför jag behöver en frizon. Redan när Nora vaknade i morse så sa hon till både mig och Eddan att hon inte ville gå till dagis. Hon sa det hela vägen in i bilen och då gav jag upp. Jag var ledig idag och behövde inte lämna henne. Jag ville inte bråka med henne så jag sa till henne att då får hon åka med mig på det jag skulle göra idag. Javisst sa hon!
Nått både hon och jag skulle få ångra... men men.. jag åkte på dom ärenden jag hade och hon gjorde inget annat än att tjata på att vi skulle åka hem.. Vi skulle fika med Eddan var tanken på hans jobb. Men han hade inte alls tid med oss och Nora surnade änu mer. Gnäll, gnäll, gnäl.. Så jag gav upp. Vi åkte hem, åt lunch och sen somnade vi båda på soffan. När vi vaknat till liv i igen gick vi ut på tomten och lät Hampe (ena kaninen) vara ute i valphagen och springa av sig. Vi lekte lite på tomten och granntjejerna och deras kusiner som är Towa och Mathilda (Tarjas tjejer). Towa och Nora hoppade hoppmatta och lekte kull. Men inte utan gnäll ifrån Nora.
Sen helt plötsligt var kl 17.15 och Eddan kom hem.
Vi åt middag och gick in och firade Linda som fyller år idag.

Sen bestämde jag mig för att själv åka ner till stallet. Vi kan ändå inte rida eller köra Pysen nu när han bara har en sko. Så jag tog in honom och gosade och gosade. När jag trodde vi gosat klart gick vi ut i hagen och jag släppte honom och satte mig på en sten.. han gick och åt lite gräs men kom sen tillbaka och gosade och gosade. sen gick han för att kissa för att sen komma tillbaka igen. Han snosade och blåste varmluft på mig. Vilken kärlek. Vi satt säkert en halvtimme innan vi sa hej då till varandra.
Det är vad jag kallar frizon..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards