Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Mikaela - 12 december 2011 18:21

Ja dagis firade ju 1 dag tidigare så det inte skulle krocka med skolans firande imorgon.

I år bestämde dagis att dom skulle fira utomhus, väldigt tråkigt så det är snöblandat regn, någon minusgrad och väldigt kallt. Det blev bara att man kollade in när dom sjöng sen åkte vi hem.
På vägen hem plockade vi upp mat på grillen/pizzan som vi just ätit.. nu väntar man bara in kvällen innan jag ska hoppa i säng tillsammans med Nora. Är helt slut efter ha sovit så himlans dåligt i natt.

Bebisen har ciruks i magen och hoppar på min blåsa! Gaahaa.

Här har vi i alla fall en bild på lillsorken som vi tog på luciafirandet.
 

Av Mikaela - 12 december 2011 09:03

Fick den här varningen på fb igår.

SPRID VIDARE!!! Dövstumma dörrknackare i farten och härjar i Stora Skedvi!!!! Har tagit sig från Norrland ner till Dalarna! De kör en vit skåpbil. De är några stycken som delar upp sig och knackar dörr och kollar om du är hemma. Är det ingen hemma åker de tillbaka och gör inbrott senare. Ser ni dom ring polisen. De är redan anmälda. Sprid detta vidare och håll era ögon öppna! Och REGLA dörrar å Fönster. Grannar, hjälp varandra och kolla! Dom har nyss varit i långshyttan!!!!!!!
 
Jag har knappt kunnat sova i natt, sabla tjuvar! Nu hoppas jag Alice gör sin plikt och varnar om det kommer några oinbjudna.

Nog om det..

Igår åkte Simon hem igen, mamma och Micke har åkt upp till Mora ett par dagar men kommer åter i morgon eftersom mammsen ska med på ultrljudet på onsdag då Eddan är i sthlm två gånger denna vecka. Jag vill absolut inte vara själv när det är tjuvar i området. Idag är det luciafirande på dagis så Nora börjar inte först kl 11, sen ska hon vara där till vi kommer för att titta vid 16.30 tiden.
Men nu ska vi äta lite sen frukost med en massa tända ljus, bara jag och Nora =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards