Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Mikaela - 13 december 2011 15:00

Äntligen gick jag ifrån barnmorskan och inte kännde mig som sju svårta år. Livmodern hade vuxit sen förra veckans 29,5 cm till 31.Hejja bebisen! Dessutom var bebisen väldigt fixerad sa hon, vilket gjorde vääldigt ont när hon kände.. Hoppas det nu även är bra besked imorgon efter tul! Håll tummarna!

På vägen hem hndlade jag det som behövdes till middagen, nu ska den bara lags, men till min hjälp har jag ju Nora =) Som för övrigt inte hade sovit idag på dagis, så jag hoppas på en tidig kväll för henne.
Har förklarat för dom på dagis att vi inte vill att hon ska sova på dagarna då vi har ett h*lvete på kvällarna, men till svar fick jag att enda sättet till att dom ska få ihop deras raster på är om barnen sover för det finns inte tillräckligt med personal.. Så tråkigt att våra barn än en gång ska bli lidande av kommunens snålhet!!
Nu borde mamma och Micke titta in när som helst så det är väl lika bra vi börjar med middagen.

Av Mikaela - 13 december 2011 10:37

Att lägga Nora just nu är ett rent helvete.. i alla fall vissa dagar. Jag går upp med henne och lägger "oss" vid senast 20. Då brukar vi kolla lite på en film, läsa en bok, sjunga eller nått annat. Igår verkade hon dessutom jätte trött hela kvällen efter dagis, så kl 20 låg vi i sängen, slog på filmen Trassel som hon älskar, men inte blev hon tillräckligt trött heller.. Kl 22 sov hon fortfarande inte, då var hon dock trött för då började hon härja och bråka, vilket gjorde att hon till slut slocknade.. Strax där efter slocknade jag men sen vaknade jag vid 1 tiden i natt och kunde inte somna om... hade en massa tankar i huvudet som låg och gnagde. Sen kan jag inte få till någon skön sovställning.. jag blir galen.. Visst ska man väl tänka att det är värt det då det kommer en bebis så småning om. Och jag är verkligen tacksam för bebisen, men jag måste orka stå ut tills hon kommer till världen. Orka ta hand om Nora på dagarna också.. och då behöver jag sömn!! Så GE MIG SÖMN!!
Vid 4 tiden somnade jag äntligen och vaknade av Nora vid 8.15 då var jag som ett lik. Jag brukar annars vakna före alla andra, men icke denna gång kan jag lova..

Nu är lillsockan på dagis i alla fall, jag slappar på soffan och försöker skriva en inköpslista till dagens middag. Eddan åker ju till sthlm efter jobbet, men mamma och Micke kommer hit idag så jag ska bjuda dom på taco gratäng, toppad med tomater/mozzarella med en liten salsasallad. Mums!
Längtar redan tills Eddan kommer hem imorgon..    

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards