Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Mikaela - 5 december 2011 19:01

Nora fick vara hemma ifrån dagis idag då hon kom i säng alldes för sent igår och jag hade sovit super dåligt i natt och behövde få sova ut lite i morse, trotts detta har jag kännt mig som ett lik hela dagen. Så när Nora snart ska få hoppa i säng tänker jag följa med..
Idag har vi haft en sån där mysdag med pepparkakshus bygge. Jag hade köpt två sånna färdiga sattser så byggde jag ihop ett till Nora  och sen en till mig. Så vi fick dekorera varsitt.
Nora var så himla tålmodig och satt och pysslade länge med sitt hus, man såg ganska så fort när hon tröttnat för då åkte det mesta in i munnen på henne. =)
Jag brände mig på fingret av den smälta sockret som man limar ihop hela huset med och fick en snygg blåsa. Men som ni vet så har jag ju världens underbaraste man som köpte en liten tomte och blomma till mig som jag fick när han kom hem ifrån jobbet.

Här har ni i alla fall lite bilder på vårt pepparkakshus bygge =)
Nora är mycket koncentrerad när hon dekorerar sitt hus, men fint blev det också =)
     

Här är min dekoration för i år!
   

Såhär blev dom till slut när dom fått lite snö =)
 


Sen vill jag skicka en extra varm tanke och lycka till, till Tarja med familj som imorgon utökas med sin lilla bebis! Ska bli så himla mysigt och få se vem som gömt sig i hennes mage, det gör en lite extra taggad, för nu är det inte super länge kvar till vår plutt kommer till världen. <3
Imorgon ska jag dessutom på en ny kontroll hos barnmorskan.. Hoppas livmodern vuxit lite nu...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards