Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Mikaela - 6 december 2011 19:13

Idag när jag kom till dagis berättade fröken att idag var det första gången som det serverades pölsa, potatis och rödbetor på dagis och dom hade bara en enda som tyckte om det, ja givetvis var det ju Nora =). Haha vad jag skrattade. Hon hade till och med ätit två potioner mat =)
Vilken tur då att hon kan få det på dagis för det är nått jag aldrig kommer servera här hemma, det lovar jag. Vilken förebild, tänker ni nu. Men där går gränsen.. det är jätte bra att hon tycker om det osv, men det kan inte hjälpas. Både jag å Eddan avskyr det =).


Men åt andra sidan tror inte jag att det spelar någon större roll vad dom ger dom för lunch på dagis, för hon äter alltid bra där. Hemma äter hon som en mygga.. ibland äter hon bra även hemma, då typ som en fågelunge =).


Snart är matsalen om målad, vilken mamma jag har!! Ska bli så skönt att ha fått det gjort innan jul, kanske jag kan lura henne att hjälpa oss även med vardagsrummet.. kanske kan muta henne..hehe..
Nu ska jag borsta Noras små nötter extra länge för i morgon ska hon till tandläkaren efter dagis!

Jo juste, måste bara sätta in ett jätte stort grattis till Tarja med familj som imorse fick sin bebis till världen genom planerat snitt!! Super grattis till sötnosen!

Av Mikaela - 6 december 2011 13:24

Burr.. idag är det sån där bitande kyla.. gillas inte alls. Efter jag lämnat av en bråkig lite Nora på dagis åkte jag direkt in till barnmorskan, hade tid där kl 10. Sf måttet.. ja vad säger man om det. En halv cm hade livmodern vuxit om hon mätte på den högsta pungten. Annars så låg den kvar på 29.
Inte äns förvånad blir jag längre.. mest irriterad på att sitta och åka fram och tillbaka för att få samma svar om och om igen.
Mitt blodsocker är bra men jag har socker i urinen, varför fick jag inget svar på. mer än att man inte ska ha det. Nehe.. så nytt urinprov på tisdag igen sen in till tillväxtultraljud på onsdag nästa vecka.

Mamma står just nu och målar om matsalen och jag är så himla spänd på hur det kommer att bli! Super bra gissar jag på =).

Nu ska jag åka och hämta lillsorken, undra hur jag ska lyckas underhålla henne resten av dagen så mamma får måla ifred.. :S.. 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards