Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Mikaela - 15 december 2011 18:46

..det var visst inte ditt fel denna gång, vi fick nämligen ett nytt modem här om dagen, det var visst den som behövdes komplas in =).

Idag har ju Nora varit ledig ifrån dagis vilket hon är på torsdagarna, vilket hon ändå hade varit i behov av idag då hon sov fruktansvärt dåligt i natt. Stackarn  hade mardrömmar och låg bara och skrek att dom biter henne sammtidigt som hon höll händerna rakt upp i luften. Så när hon väl somnar om började bebisen och min kropp att bråka, så det slutade med att jag somnade 06.30 imorse och sen vaknade Nora vid 8 så då var det bara att kliva upp och raka vägen in i duschen, där satt jag sen bra länge i skållat vatten. Det var så skönt. Sen att det just nu kanske inte finns så mycket varmvatten, det ror jag mig inte på.. jag behövde det.
Efter det så vaknade jag till lite, för stunden så jag och Nora åkte själva till Rusta och köpte oss en vit julgran, till den ska vi ha lila kulor och glitter. Vi passade även på att luncha på donken, så hon och jag har haft en mor och dotter dag. Super mysigt har vi haft det. Men på vägen hem var jag så jag visste knappt vägen hem..

Väl hemma gjorde jag i ordning några av dom sista julklapparna, sen lagade jag middag. Potatis, köttbullar, gräddsås och lingonsylt. Mums! Mamma som idag har börjat måla vardagsrummet är dessutom snart klart, och det blir så himla bra. Tänk att vi hann få både matsal och vardagsrummet klart innan jul! Underbart!
För nu är det inte länge kvar till julafton och såå vi längtar!
Men nu ska jag återta min divanplats i soffan ifrån Alice som just snodde den =) Mohaha..
Ta hand om er!

Av Mikaela - 15 december 2011 18:15

Eftersom skit Telia verkar ligga nere återkommer jag så fort det fungerar igen... Förhoppningsvis snart...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards