Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Mikaela - 19 december 2011 15:23

Åå vad jag önskar att jag hade ork till att leka i snön med lillnosen... Hon älskar verkligen snön men så fort jag gör nått annsträngade såfår jag sammandragningar.. och jag vill inte att lillbebis ska komma före nyår. Dessutom trycker hon på bra mycket nu kan jag lova.. känns som jag hela tiden har nått mellan bena och varje gång jag ska kissa tror jag hon ska ramla ut i toaletten. Hahah..

Imorgon går Nora sista dagen på dagis, sen är hon långledig tills den 9 januari. Tur att Eddan har en del semester att ta ut så han och lillnosen kan leka i snön. Jag ska försöka ta mig ut någon dag jag med tillsammans med dom.
Själv har jag just blivit förkyld och har hals ont, men jag tar hellre det 3 gånger om än den magsjukan som härjar i väsby just nu.. Fy.. hoppas vi alla klarar oss ifrån den, i alla fall under jul och nyår.

Imorgon är det kontroll hos bm igen, kolla blodtryck och mäta magen. Mammsen och Micke kör in mig så jag slipper köra nu när det är så väldans halt. Så då får mamma vara med och lyssna på hjärtljuden. Micke också om han vill =)

Ett liv utan dig, då kan jag inte andas!
 

Av Mikaela - 19 december 2011 08:02

Det var inte lite snö det kommit i natt! Herre min skapare! Nora är överlycklig och jag muttrar lite smått för mig själv =) Haha..
Natten var som den senaste men denna natt berodde det mer på halsbränna/halsont (?!). Och klistermärket Nora som ska ligga så tätt inpå mig att hon nästan ligger innanför mitt skinn. Jätte mycigt en stund på mornarna, men inte hela nätterna..

Igår åkte jag och mamma till maxi och handlade lite, sen lagade jag lax i ugn till middag som blev super super god. Nora och Eddan lekte massor i snön innan Nora sen klädde grannen. Vi vågar inte ha riktig gran i år i fall bebis kommer tidigare och kanske reagerar på den, så i år fick det bli en vit gran med lila kulor och klitter!

Medans Nora är på dagis idag så ska jag packa bb väskan och sen ska jag bädda bebissängen. Myys!
Sen ska jag verkligen bara ligga å lata mig på soffan, längtar redan!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards