Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Mikaela - 4 december 2011 18:00

Jag har haft en jätte trevlig dag tillsammans med familjen. Började dagen med nått som inte alls är så självklart längre, närmligen att duscha. Ja visst låter det knäppt. Men det är nämligen nått som slår ut mig totalt. All min energi åker med min smuts ner i avloppet och jag blir helt slut efter. Och inte bara det, blir även svimfärdig och det tar ca en timme innan jag orkar resa mig igen. Någon som vet vad det beror på?

I alla fall, efter min tur i duschen åkte vi bort till Stjärnsund för att gå på julmarknad. Den var inte speciellt stor, men mysig och vi köpte knäck. På vägen hem svängde vi förbi fiskbilen som stod nere på byn. Där köpte vi två olika sorters varmrökt lax, som jag för övrigt typ blivit beroende av. Sen köpte vi lite skagen röra, romröra, rökta räkor och havskräftor. Vad det kalaset gick på vågar jag inte berätta. Men det är inte billigt med färsk fisk kan jag lova, men det var det värt! Vi åt allt det plus kokt potatis till lunch. Vilken lyx är inte det en söndag som denna?! Det var sååå gott, och havskräftorna var lätt dom godaste kräftorna jag någonsin ätit! Du hade rätt Madde!

Hur god ser inte den här lunchen ut?
 

Sen hann vi inte mer än byta kläder på Nora så åkte vi ner till sporthallen och tittade på Julavslutningen gymnastiken bjöd på. Men Nora var alldes för trött så efter 40 minuter åkte vi hem.
Men jag hann få en bild på Nora innan hon hann bli allt för trött.

Underbara unge vad jag älskar dig!
  

Nu har mamma just grilljerat (stavas?!) en julskinka som vi ikväll ska ha på vörtbröd till bingolotton. Vuxenpoäng, eller vadå? =) Finns ju inte så mycket jag kan göra förutom att ligga på soffan och vila, vila och vila! Även hela morgondagen ska gå till att vila innan veckan börjar på riktigt för mig och jag ska åka på kontroller hit och kontroller dit...

Hoppas ni nu får en mycket trevlig andra advents kväll!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards