Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Mikaela - 23 oktober 2010 21:51

Hemlis och hemlis vet jag inte om det var direkt. Bara kul och retas lite med några av er läsare =) Hihi..
Vi startade vid 10.40 och styrde vår lilla Pingu mot Grängesberg, hem till Tobbe och Åsa. Eller ja Åsa bor ju inte där men det gör ju Tobbe.
När vi kom dit bjöds vi på sjukt god mat..ooo så gott det var. Tobbe är ju kock och det kändes, såå gott.
Efter maten var det bara ta tag i det som vi var där för. Eddan skulle ju nämligen få sin första tatuering!! Jag har sagt till han att gör han ingen innan han fyller 40 vilket han gör nästa år så får han inte göra någon.
Och eftersom Tobbes älsta son gör sånt så självklart skulle han få göra dom. Vi hade redan bestämt att vi skulle tatuera in Nora och hennes födelsedatum. Sagt och gjort. Eddan fick börja. Hans tatuering ser ni nedan.
  
Väldigt fin blev den, förutom att Eddan ser ut som han har tarmar till armar på bilden =) Hihi..

Sen var det min tur att plågas.. eller plågas vet jag inte, jag äääälskar den där smärtan! Jag ville ha en enklare variant och är också super nöjd.


Nora verkar också vara väldigt nöjd och stolt att mamma och pappa bär henne med sig på sina armar.
Vi hade en jätte trevlig dag som jag dock önskar kunde sluta lite trevligare än vad den gjorde..haha.. Så tack snälla Tobbe och Åsa för lunch och våldgästningen vi fick göra, och tack till Pierre som tatuerade oss. 
På vägen hem nämligen måste vår älskade Pingu fått en ispropp i tarmarna för han ville inte gå längre än till Borlänge. MEN!!
Eftersom vi har dom bästa grannarna ever så kunde vi ringa ett snabbt samtal till Tommy och Malin. Så ca 40 minuter senare kom Tommy och dottern Linda (till Noras stora glädje).

Så världens största tack till väldens bästa grannar! Vad skulle vi gjort utan er? Jag hoppas det är vi som kan hjälpa er nästa gång. Om inte annat vill vi gärna bjuda er på middag snart igen! Tack än en gång!
Och tack till Ingegerd och Danne som passade vovvarna idag!!
Oo vad jag känner att jag har många gooa människor runt mig. Tack vare er kan jag sova gott i natt!

Och du Pingu, dig ska vi ta en snack med i morgon!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards