Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Mikaela - 22 oktober 2010 12:33

Phuu..klockan är bara 12.33 och jag är helt slut..
nora och jag startade ju dagen med att baka bullar. Vanilj och choklad fick det bli.

      
Sötaste lilla busunge!
   
Vaniljbullarna börjar bli klara.   

Dom första plåtarna klara.

      
Mums, nybakade bullar med kall mjölk.

Om du bara visste hur älskad du är!!!

När väl bullarna var klara och provsmakade med kall mjölk var det dags för pepparkaksbak!



             
Pepparkakorna har vi ännu inte provsmakat, för efter en hel förmiddag inne i köket ville vi passa på och gå ut i det kalla men fina vädret.

Det var underbart ute så jag passade på att ta lite höstbilder på hundarna.
    
Busa, busa, busa!

  
Man kan knappt tro att det är den 22 okt om man kollar på gräset.


Hundarna hittade is block som dom hade väldigt kul med. Gott och gnaga på också tycker Blaze.

Väl inne igen käkade vi lunch och nu sover Nora på soffan. Jag ska passa på och softa lite jag med innan det är dags att förbereda middagen som idag får bli hemmagjord thai.
Men nu...soffan...  

Av Mikaela - 22 oktober 2010 08:48

Nu står bulldegen på jäsning så snart ska vi börja baka jag och Nora.
Ute är det -7 och frost.
Hemma på min gata i stan, alltså väsby verkar det som det kommit snö.
Är absolut inte avis, snön kommer och är här alldes för länge i alla fall så för mig får den gärna dröja ett tag till.

Jo vet ni, igår satte jag den sista pluppen i teorin, sluttestet så nu är jag redo att skriva och köra upp. Ska boka tid idag faktiskt.


Nu ska vi baka, ses ikväll och då med förhoppningsvis en massa bullbilder!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards