Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Mikaela - 17 oktober 2010 20:45

Vid 18 tiden kom vi hem ifrån en helg i Ullared.
Men jag kanske ska börja där jag slutade sist. Mamma och Micke kom i fredags, då dom skulle passa Nora här under helgen.
Nora blev såklart super glad så hon röjde ju gärnet här på kvällen.
Mormor och moffa hade ju dessutom några små saker med sig till Nora.
Det har ju nämligen blivit lite av en dum vana att dom alltid har med sig nått till Nora. Den är absolut inte dum om du frågar Nora ifs. =)
När hon väl slocknat i säng så gick även vi dit strax efter.

Lördagmorgon kl 5 började vi rulla ner mot Ullared. Jag hade en klump i magen.. tycker inte alls om att lämna Nora bakom mig, MEN jag skulle aldrig i livet släpa med henne till ett ställe som Ullared. Varför förstår ni lite längre ner. Vi var framme vid strax efter 12 och då var kön redan hur låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång som helst.. Det var bara att hugga tag i en kundvagn och ställa sig i kön. Vi förstod att detta skulle ta tid så Eddan gick och köpte lunch som vi kunde äta i väntan. Och dessutom som vi kunde värma händerna på för satan vad kallt det var. Solen var på topp och himlen var klarblå och tempen låg på kanske + 3. När man väl stod i solen var det ganska så skönt men så fort man hamnade bakom en byggnad så frös allt till is..framför oss i kön stod en familj som bestod av en mamma, pappa och tre små barn. Barnen var inte alls nöjda.. dom frös och var så hungriga att dom grät konstant i nästan 2 timmar som kötiden var.. Jag mådde så dåligt. Varför utsätter man sina barn för detta? Jag tvivlar på att barnen hade bett om att få åka till Ullared.. Om man nu vill så gärna gå på Ullared och absolut inte kan fixa barnvakt får väl den ena föräldern stanna hemma med barnen?! Så kan jag tycka i alla fall.. Dom här barnen var så röda om kinderna, näsan och fingrarna så jag ville bara gråta. Den älsta av deras barn var en liten tjej som grät och var så ledsen för hon tyckte själv synd om sina mindre bröder. Haaaalllååå mamman?!?
Jag såg dom inget mer efter kön och det kändes skönt, för jag blir bara ledsen när jag ser sånt.
Som sagt, kötiden var i ungefär 2 timmar, men sen äntligen kom vi in.
In i kaoset. Vi vart en del av kaoset och körde vårat rejs där inne.
Hittade nästan allt vi skulle ha och när vi kände oss nöjda ställde vi oss i kön till kassan.. som också nästan tog 2 timmar...hahah.. kan intw göra nått annat än att skratta åt det.

Där stod jag på ullared på min födelsedag och gjorde av med en massa pengar och tid på att stå i kö i ca 4 timmar sammanlagt! Underbart!
Jag hade i alla fall väldigt kul, även om jag knappt handlade nått till mig själv. Men jag tycker att det är minst lika kul om inte roligare att handla till andra.
Efter Ullaredturen begav vi oss mot hotellet. Det närmsta hotellet som det fanns lediga rum på var i Överlida.. inget att rekomendera direkt..
Sängarna är alldes för mjuka.. låg typ som i en hängmatta.. dessutom heter det Överlida Hotell och Resturang.. det enda dom dock hade att erbjuda var en micro och panpizza eller pirog..hahaha..trodde jag skulle skratta ihjälp mig..haha.. Så vi fick tipset att åka till resturangen 3 km därifrån.. trötta och hungriga gjorde vi det.. den resurangen visade sig vara en pizzeria.. men men.. vi fick i oss fläskfilé/snitsel (eddan) och stektpotatis.. mätta begav vi oss tillbaka till vårat rum och somnade rätt snart fett däckade i sängen.

Vid 07.30 väckte jag Eddan då orkade jag inte ligga och vrida mig längre så då gick vi ner och käkade lite frulle. Vi bestämde att vi skulle åka förbi Ullared på vägen hem för att se om det var någon kö utanför annars kunde vi sticka in en sväng till, kände att jag inte köpte tillräkligt med julklappar dagen innan till Nora så vi slank in en sväng till.
Vid 10.30 kom vi ut med yttligare en full kundvagn.. blev lite mer än bara några saker till Nora =)

Klockan 18 var vi hemma igen, borta bra med hemma bäst. Nora blev jätte glad att se oss men gladast var nog jag över att se henne!
Mamma och Micke har åkte hem till Mora igen, Nora sover och jag skall snart göra samma sak, i MIN säng. I like..

Oj vad lång det blev... Imorgon börjar vardagen igen.. imorgon är det den 18 okt och vi har ALLA julklappar klara! Så satans skönt..
Skulle gärna lägga ut en bild på allt vi köpt men eftersom det är julklappar så går inte det...

Tack snällaste mamma och Micke för hjälpen med Nora i helgen. Jag tror Nora redan saknar er. Vi ses snart igen, älskar er!
Nu, SÄNGEN!
 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards