Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Mikaela - 29 oktober 2010 11:39

..för i natt blev lillstrumpan magsjuk. Vaknade vid 1 av att hon kräktes, sen har det bara rullat på, tror hon säkert kräktes två gånger i timmen tills i morse. Sov en halvtimme i taget.. Till slut var så hon trött att hon vanade inte äns när det var dags och kräkas, då kan jag lova att mamma öronen var på topp. Så fort jag hörde att det var på väg slet jag upp henne. Rädslan att hon ska kräkas och sätta i halsen är väldigt stor. 

Det är lite konstigt det där, du kan säkert släppa en bomb brevid mig och jag vaknar inte, men bara Nora rör sig annorlunda så är jag där på 2 röda. Nått som facinerar(stavas) mig. Det var liksom nått som kom atomatiskt i och med att man fick barn.

Sen i morse kom det även andra vägen på henne.. dock bara en gng än så länge.. men det kommer säkert mer. Eddan valde att vara hemma från jobbet idag då vi i stort sett bara väntar in att någon av oss ska insjukna. Så Eddan kastade sig ner till apoteket när dom öppnade och köpte hem vätskeersättning, nått jag alltid haft hemma. Men senast så köpte vi hem Resorb junior plus, vilket dom veckan efter återkallade så den slängde jag. Men nu har vi hemma igen. Hon drack 2,5 dl låååångsamt och än så har hon fått behålla den. Hoppas det fortsätter så. Ingen feber än i alla fall vilket känns skönt för då är hon inte så allmänt påverkad.

Nu sover hon i alla fall på soffan och jag borde väl också passa på att göra det. Man lär ju decka rätt skönt i kväll..

Som ni förstår så blir ju hela helgen inställd, tyvärr, hade verkligen sett fram emot allt.. Men men, inget att göra nått åt, nu är det viktigaste att Nora repar sig så snart som möjligt.

Vår solstråle!
  

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards