Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Mikaela - 1 oktober 2010 20:06

Nora sov när jag kom till dagis. Jag som så gärna ville se hennes reaktion när hon såg mig komma. Hmm.. Hon blev givetvis jätte glad när hon vaknade =) Och länge sov hon 1 timme och 45 minuter. Dagen hade gått bra, det var ett par vändor som hon hade blivit ledsen och frågat efter mamma, men inte mer än att det inte gick att trösta henne.

Väl hemma firade vi med lite glass och strössel, min älskade lilla unge.
Sen kom farmor och hennes vännina Svamp Kerstin. Tanken var att dom skulle sova kvar men det visade sig att Kerstin var jätte rädd för hundarna så dom åkte hem. Nora blev lite ledsen men kanske farmor kommer snart igen och sover här.

Imorgon ska jag ner på morgonen till Folkan för då är det bytesmarknad där av barnkläder så då kan man nog hitta en hel del. sen åker vi vidare mot Rättviks marknaden. förhoppningsvis kan vi lura dit mormor och co så kan mormor och Nora åka lilla berg och dahl...

Just nu är Eddan och Tommy och tittar på en bil i falun, och grannarna Ingegerd och Danne är ute med hundarna. Apropå hundarna..Blaze är ju rolig..*NOT*.. Alice går in i höglöp vilken dag som helst och han visar inget intresse av henne alls, han tycker att hon är så himla tråkig att han till och med rymmer om dagarna för att slippa henne... Detta är super jobbigt eftersom vi har en farlig väg utanför.. problemet är att vi inte hittat vart han rymmer.. han hoppar inte över.. för hoppa kan ju inte den där hunden.. jag bär ju fortfarande in honom i bilen liksom.. men han kan krypa.. Vad var han i sitt förra liv? Det är tur för han att han är så otroligt söt..byracka..

Av Mikaela - 1 oktober 2010 09:27

Idag var det dagen D.. Nora är på dagis själv.. Hon skuttade så glatt in där..jag skuttade inte lika glatt därifrån... men det gick bra.
Så länge hon är glad känns det bra, hade varit jobbigt om hon grät och inte ville gå in. Men hon var så glad hon =)

Så nu ska jag passa på och röja här hemma, ringa massa viktiga samtal och plugga teori. I eftermiddag kommer Noras farmor och hennes vän hit och ska sova här inatt.

Imorgon ska vi åka till Rättviks marknad och se om vi hittar nått kul =)
Men nu ska jag röja!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards