Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Mikaela - 14 oktober 2010 19:51

Vilken dag, vilken vecka och det är än så länge bara torsdag!
Igår kväll så deckade jag fett i soffan..jag var såååå slut..
Somnade tidigt och vaknade pigg, vilket var skönt.

Iväg till dagis i turbofart som vanligt, dagens frukost bestod av en honungsmelonskiva. Medans Nora fick i sig ett x antal melonskivor, en satsumas och en yoggi =) Mätt barn = glad mamma!

När jag lämnat Nora på dagis åkte jag med Tarja hem på fika och en massa struntprat. Väääldigt trevligt, och sååå sjukt fint dom bor.. sååå avis.. På vägen hem möte Malin och Amanda upp oss utanför dagis så gjorde vi sällskap hem. En kaffe hann vi också med tillsammans med Tommy.
Sen blev det hem och äta lunch sen röjde jag järnet.
Jag dammsög hela nedervåningen OCH övervåningen, torkade golvet nere, röjde undan en massa saker. Tvättade en tvätt, hängde den. Fullde diskmaskinen, körde den och plockade ut den. Städade Noras rum med hjälp av Nora.. sen tog orken slut så jag och Nora satte oss och plockade med pärlplattor. Till det var tanken att vi skulle tända brasan.. men jag får nog gå en kurs först hur man tänder en brasa för det gick inge vidare alls...haha.. så vi tände en massa ljus istället.
Mys pys hade vi i alla fall.

Sen lagade vi middag, chili con cane. Super gott blev det.
Min tanke var att jag skulle städa idag så jag imorgon kunde ägna mig åt att klippa hundarna. Men efter middagen hade jag laddat batterierna igen så jag tog tag i hundarna och klippte dom. Nu 3 timmar senare är jag slut... fett slut..

Brasan brinner och tomten har blivit rymmningssäker..tills Blaze hittar nått nytt ställe.. men nu är jag så trött att jag...Zzzz ZzZzz

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards