Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Mikaela - 31 december 2010 12:49

Årets sista dag. Jag kan inget annat än att ta ett djupt andetag och hoppas nästa år ger oss lite mer tur.
Jag har haft ett jätte bra år, kan väl egentligen inte klaga men vinter har och är varit tugn.

Började ju året med den stora operationen jag gjorde, nått av dom bästa sakerna jag gjort i hela mitt liv. Idag väger jag 45 kg mindre än vad jag gjorde vid den här tiden för ett års sen. Mitt självförtroende har vuxit massor, och jag känner mig nöjd över hur jag ser ut idag.

Sen så flyttade Blaze hem till oss, lite osäker var han till en början men tuffade till sig mycket bra. Han hann ställas tre gånger detta år. Alla gångerna med Hederpris. Vann sin klass gjorde han senast, och som sämst har han kommit tvåa. Han har verkligen utvecklats massor, även om jag önskar att han kom upp lite mer på benen. Ska bli jätte kul och åka och ställa honom den 23 jan igen.

Sommaren som var, var helt underbar. Jag, Joi och barnen var nästan varje dag på stranden. Nått jag inte gjort på år. Nora älskar det och jag kan knappt bärja mig tills nästa sommar.

Sen kom flytten. Shit vilket steg vi tog när vi tog allt vårt pick och pack och drog till dalarna liksom..haha.. Precis innan flyttar var det massor av glädje.. sen tappades den av en del och jag var väldigt olycklig.. kännde mig väldigt ensam. Men det ändrade sig väldigt mycket när jag i nov lyckades ta mitt körkort! Lycka!
Visst är det fortfarande kämpigt, absolut. Men vi gör så gott vi kan.
Grannarna har tagit emot oss helt underbart.

Ett annat stort steg för mig och Nora är ju att hon faktiskt börjat på dagis. Hon älskar dagis. Vilket gör mig lycklig.

Julen var underbar.. och nu står vi här.. vid årets sista dag.
Jag ska strax ta tag i den 3-rätters middag som vi ska bjuda Joi med familj på. Tror inte att det finns något bättre sätt att avsluta årets sista dag på än tillsammans med sin familj och sin bästa kompis!

Tack alla läsare för det här året, hoppas ni följer med på nästa års resa genom livet, har ju faktiskt en riktigt stor händelse nästa år, vi gifter oss!
Gott Nytt År!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards