Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Mikaela - 9 december 2010 22:21

..för att komma ifrån mig. Jag brukar vid den här tiden redan däckat i soffan eller sängen. Men idag när Eddan kom hem ifrån jobbet körde vi Nora och Blaze till mora. Det tog över 2 timmar dit pga av olycka.
På vägen dit surnade Nora i bilen och var inte alls lycklig, tror hon kände av lite seperationsångest. Hon ville bara gosa och sa att hon hade ont i magen. Men direkt när vi var innanför dörren hos mamma/mormor
 så släppte det. Såå skönt.

Vetetusan om jag hade klarat att lämna henne där om hon själv inte velat det. Men där var ju även moster Sabina och dom lekte kull för fulla muggar. Så efter en knappt timme åkte jag och Eddan hem igen.
Jag skulle ljuga om jag sa att det inte knöt sig i magen på mig när vi gick där ifrån. Kanske låter töntigt, men jag är absolut inte van att vara ifrån Nora och finner ingen anledning till att vänja mig heller.

Nu har jag precis strukit en massa kläder inför i morgon, har även klippt Eddan och nopprat ögonbrynen. Så nu väntar sängen strax.
Blir ju att kliva upp tidigt imorgon och köra Eddan till jobbet innan jag sen ska hem och vända för att själv komma dit lagom till lunchen.

Alice kommer att vara hos Ingegerd och Danne fredag-lördag. Vilket som uppskattas lika mycket hos dom alla tre. Hon var nämligen där idag när vi körde Nora och Blaze. Så när jag skulle komma och hämta henne nu på kvällen låg hon och sov med Danne på sängen. Hon vaknade inte äns när jag stod brevid henne och ropade på henne. När hon väl vaknade såg hon helsnurrig ut men när hon såg mig skrattade hon!
Älskar när hundar skrattar, det är så himla gulligt.

Men nu mina vänner blir det sängen.
God natt, och du mamma, pussa på min prinsessa massssssssor!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards