Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Mikaela - 12 december 2010 22:08

En Wiggelkart vill jag köpa till Nora i julklapp.
Synd bara att dom kostar 700 spänn på rea.. hmpf..
Men jag vill att hon ska ha en sån. Hon fick aldrig någon Bobbycar och det här är ju dom nya moderna Bobbycars.

Ska nog kolla om någon vill vara med och dela på en till henne.
Här kan ni kolla in mer om dom:
http://www.wigglekart.se/

   
Hon har kört en sån förut på Lekpalatset i sthlm. Hon ääälskade det.
Och vi har det så stort här hemma så nu under vintern kan hon köra den här inne till och med =)
Köpte man 2 dessutom fick man båda för 995:- då kan vi ut och åka på en varsin!

Maaaaaammmmmmmmaaaaaaa!

Av Mikaela - 12 december 2010 21:22

... men kan inte låta bli att tacka min storesyrra Sabina och hennes sambo Patrik som åkte ner ifrån Mora för att hjälpa oss med att få igång elementen på övervåningen. Patrik har bott i hus hela sitt liv och är väldigt duktig med sånt. Och när han fick höra igår kväll att vi inte hade fått igång någon värme på övervåningen så tyckte han synd om oss.

Eftersom rören till badrummet fryst så gav Tarja mig tipset om att slänga ner några kupevärmare där. Sagt och gjort så dom har stått där nere hela dagen. Men att köra några kupevärmare + annan värme och damsuga golven.. det gillade inte huset.. Så huvudsäkringen gick.
Men vi har ju världens snällaste grannar här i långsta så Tommy kom över och hjälpte oss öppna skåpet (vi har ingen sån nyckel).
Så kom elen igång igen. Vi fick även lite ved ifrån dom så vi har kunnat elda hela dagen. Vi ska samköpa ved med dom på fredag så då kan vi bunkra upp oss lite.

Sen kom Patrik och Sabina och Patrik tog direkt tag i elementen på övervåningen och efter ett par timmars jobb, ganska så många faktiskt så fick han igång dom sakta men säkert. Han är så satans envis den där karl vilket är till sin fördel idag. Han slet som ett djur men han har nu fått igång alla elementen på övervåningen! Lyx!

Nu har även varmvattnet kommit tillbaka i badrummet här nere och vi hoppas nu proppen i kallvattnet snart släpper också.

Tack snälla snällla snälla patrik och Sabina för att ni tog er hit och hjälpte oss. Desstuom hade även dom med sig två påsar ved!
I like ved!
Tusen tack, hoppas resan hem gick lugnt och fint!
Ses snart igen!

Av Mikaela - 12 december 2010 09:33

Idag är det den 3:e i advent.
Snart, snart, snart är det julafton!
Jag tycker ju själv att jag fortfarande är ett barn så jag längtar massor.
Men enda skillnaden på längtan nu när man själv har barn är att jag längtar själv inte efter julklapparna utan efter att få se hur glad Nora kommer bli  av alla saker hon får.

Vi har nyss avnjutit en underbar, mysig frulle vid brasan.
Dagen idag går åt dilemat, vattnet...
Uppdaterar under dagen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards