Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Mikaela - 27 december 2010 19:21

Nu är snart måndagen över, den värsta dagen på veckan.
Jag startade dagen tidigt med stackars Nora som inte alls var lika pigg på att gå upp tidigt. Blir lätt så när man inte kommer i säng i tid..
Men efter många om och men fick jag upp henne och vi satte oss och käkade frulle. Sen packade vi Blaze i bilen och åkte till veterinären. Jag har helt missat att vacc honom i okt när han fyllde år så vi fick åka nu.
Måste ju göras innan utställningen som är i slutet av jan.
När vi varit hos veterinären åkte vi över gatan till Granngården och köpte hundmat och kattsand. Fick ett jätte fint bemötande och hjälp ut i bilen med hundmaten. Dessutom fick Nora en vibbrerande hamster av hon som jobbar där. Kändes som en bra start på dagen.

Dessutom så när jag var inne och skulle köpa hundmat så hörde Mia ifrån stallet av sig och frågade om jag ville följa med ut och rida. Hade ju dessvärre ingen barnvakt så jag fick avböja men vi bestämde att vi skulle komma ut en sväng nästa vecka istället.

Sen blev det bara hem å vända i stort sett. För sen åkte jag, Nora och Blaze till Eddans jobb. Vi tog med oss Wigglekarten =)
Eddan var ensam på kontoret då alla andra hade semester. Så där har vi rejsat runt hela dagen. Vi har haft det super kul =)

Vl hemma igen åt vi middag och nu sitter jag som en sackosäck i soffan.. Phu.. ska hänga tvätten snart och skura badrummet.. om jag orkar..

Om ni undrar varför Alice inte varit med oss idag så har hon varit hos Ingegerd och Danne sen ett par dagar tillbaka, hon hade nämligen gått in i ett smyglöp och var uppe i höglöpet så hon fick flytta in dit.. hoppas det lägger sig snabbt..

Nu tvätten..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards