Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Mikaela - 29 december 2010 14:26

Jag har fått lite tips och frågor när det gäller inläggen om Noras läggningsproblem. Tänkte förklara lite mer.. 

Kaoset är att hon absolut inte vill lägga sig, hon säger att hon är trött och vill gå dit upp. Men där uppe gör hon allt annat än sover.. Vi har som rutin att efter borstning av tänder så läser vi en saga, sen är det dags och sova.. BIG NO.. hon stutsar runt, flänger och flyger, vill sova här och där. Mamma ska ligga si och så, pappa ska helst gå ner..osv..
Jag har ju förstått att problemet ligger i hennes dagstur. Hon sover en gång på dagen och om hon fick skulle hon sova hur länge som helst..Men jag låter henne sova max en timme.. Och det verkar också vara för länge.. men känns hemskt att väcka henne..

Om jag skulle hålla henne vaken hela dagen skulle hon bli grinig.. att sätta henne framför en film eller läsa en bok för henne är då inget alternativ för då skulle hon somna...
Hela förmiddagarna går hon och gäspar och fröknarna på dagis frågar om hon sover dåligt.. Då hon verkar så trött. Jag känner ju att vi är i en ond cirkel.. men vart tar man tag i den och bryter den..?

Igår så fick vi henne och somna tidigt (för att vara Nora). Då somnade hon vid 20.30, men inte utan bråk.. och det känns så himla tråkigt.. vill inte att hon ska somna ledsen.. Igår så provade jag att lägga henne ner varje gång hon satte sig upp. Till slut låg jag brevid henne och hon somnade. Men om jag fick önska skulle det gå till så att vi gör alla toalettsaker först så som att ta på blöja, pyamas och borsta tänderna.
Sen upp i säng och läsa en bok och sen sova.. gärna någonstans mellan 19.30-20.00 dream om baby...

Men sötast är hon ialla fall =)
  
För att du är älskad för den du är!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards