Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under november 2011

Av Mikaela - 22 november 2011 15:55

Vilken dag.. först till ögonjouren kl 9.50, kom inte därifrån först kl 12!
Hade då fått reda på att jag har en vätskefyllnad i vänsterögat som stör min syn. Den beror till största sanolikhet på stress... jaha.. jag verkar vara mottaglig mot allt som har med stress att göra just nu..

Sen hem och vända och vidare till mvc, plockade upp Tarja på vägen som hade tiden efter mig. Inte vart det bättre nyheter där heller. SF måttet hade inte rört sig en gnutta, så nu är frågan, står bebisen still nu igen?! Väx nu då bebis, eller kom ut! 

ja nej nu har jag faktiskt inte tid och sitta här med.. ska laga middag..

Av Mikaela - 21 november 2011 08:47

Eftersom min syn fortfarande bråkar med mig så blir det inte att sitta här överdrivet mycket, blir liksom inte bättre av det =).
Igår gjorde vi precis det jag skrev och maten blev sjukt god som den alltid blir när Eddan lagar den.
Pannacottan blev även den supergod men den hade kunnat stå en stund till.

Bebisen lever rövare i magen hela dagarna vilket resulterar i att när jag åt lunch igår rörde sig bebisen så mycket att jag sen fick upp all lunch.. Efter det fick bebisen hicka =) Hehe.. Så nyfiken på hur bebisen ser ut!! Inte allt för länge kvar nu, men samtidigt känns det som en evighet!

Idag på vägen hem ifrån jobbet ska Eddan köpa en babysitter och en amninskudde. Vi hade båda sakerna med Nora men dom hade alldes för många år på nacken så det fick bli nya, modernare denna gång. Förra gången fick jag ju det mesta sakerna av släkt och vänner, men jag minns också hur tråkigt jag tyckte det var att man inte fick köpa nått nytt även om vi sparade en del pengar på det, vilket var toppen även det. Så denna gång har vi köpt lite nya saker och det känns jätte bra. Jag har själv fått valt vilka färger jag vill ha på saker och ting. =) 

Jag ska snart köra Nora till dagis och sen fortsätta småplocka här hemma som jag gjorde igår. Sen ikväll kommer mamma och Micke hem, men på vägen ska dom få handla till mig på ikea till helgens middag!
Sen ikväll efter middagen ska jag ner och gosa med Pysen! Letar efter någon liten medryttare till honom, som vill rida, köra och pyssla nu när jag inte har all kraft till att vara där. Enda kravet jag har är att det ska vara hästkunniga föräldrar! Känner ni någon så hojta till!

Av Mikaela - 20 november 2011 09:21

Nu är jag tillbaka hemma igen, eller egentligen kom vi hem redan igår eftermiddag. Men efter ha haft flimmer och dålig syn i en vecka beslutade jag mig efter lite påtryckningar ( =) ) att ringa in till förlossningen. Dom ville att jag skulle komma in för att utesluta havandeskapsförgiftning. Givetvis så var ju mamma och Micke kvar nere i väsby så Nora fick följa med även hon, så under tiden jag var där inne åkte dom och fikade på donken. Alla världen var bra och vid strax innan 21 fick jag träffa en läkare som tyckte jag skulle skickas vidare till ögon jouren, men dom tyckte precis som jag att det var inte super akut så jag väntar nu på en remiss därifrån.

Mina dagar i väsby har förutom väldigt dålig syn varit väldigt underbara. Nora skötte sig fantastiskt bra på tåget ner och egentligen under alla våra dagar där nere. Så himla kul när man vet att man kan göra nått sånt med henne. Vi hälsade på inne på Öppna förskolan och det var verkligen jätte mysigt att få träffa föreståndarna där igen. Sen passade jag även på att träffa Emma och hennes lilla nykläckta bebis Edith på en fika igår innan vi sen skulle åka hem.
Saknade Joi med familj redan på kvällen när jag åkte ifrån dom  fredags.. men hoppas vi snart ses igen!

Nu har jag ju en bröllopsmiddag att förbereda tills på lördag. Eftersom vi inte hade något stort bröllop så har vi nu bjudit in syskon och föräldrar till en middag. Givetvis är Joi med familj även bjuden.
Är väl egentligen inte allt för mycket att förbereda då vi köpt all mat färdigupplagd som bara är att hämta på lördag.

Idag blir det att åka en sväng till Garpenberg Herrgård för julmarknad, såg på Tarja´s blogg igår att dom varit där och köpt rökt lax.. blev så himla sugen på det så idag ska vi åka dit och köpa lite fisk, sen till middag ska Eddan få laga hemmagjord supergod skagenröra med bakpotatis och lite lax till det. Vilken lyxsöndag va? Till efterätt ska vi göra vanlijpannacotta, riktig pannacotta, inge pulvergrejs ifrån förpackning, Joi ! =) Hihi.. men nu ska jag fixa alla djuren innan vi ska åka.

Veckan som kommer blir i lugnets tecken, ska vila massor innan helgen sen kommer. På fredag kommer dessutom min älskade lilleyster hit och stannar en heeeel vecka! I like!!! Allot!!

Av Mikaela - 18 november 2011 08:01

Igår vid 8.25 åkte jag och Nora tåget ifrån Hedemora till Stockholm central, där bytte vi sen och tog pendeln till Väsby. Hela tiden skötta sig Nora helt fantastiskt och vi kunde verkligen njuta av resan. Sen fortsatte dagen i det fantastiska mönster.Varför kunde dom inte leka så här bra förra gången tillsammans som dom gjorde HELA dagen igår? Sigge och Nora hade det så himla roligt igår, fast vi inte gjorde nått speciellt.Mer om vad vi gjorde berättar jag mer om imorgon när vi kommit hem.. Hoppas även denna dag blir underbar!

Av Mikaela - 16 november 2011 18:15

Japp, idag tog jag och ena grannen en förmiddagstur till skjutskär för att hämta hem en vagn som jag länge kollat på, och glad är jag att jag haft is i magen kan jag lova. För när jag såg den första gången ville dom ha 3900 kr för den, jag betalade 2900 kr för den. Dessutom är den super fin, ser helt ny ut!
Så himla nöjd! Kolla själva.
Den är av märket Teutonia Spirit S3, 3 stora hjul har den och är verkligen super bekväm att köra.
Med vagnen fick jag sittdel, mjuklift, åkpåse, fotsäck, skötväska och regnskydd.

 

Nu känns allt lite mer på riktigt och jag längtar verkligen samtidigt som man inte vill att bebisen ska komma nu.

Sen kan jag ju inte låta bli att lägga in en supergo bild på lillnosen i sin nya hatt som hon fått av mormor. Jag tycker hon ser ut som en lite trollkarl i den, men enkligt henne är det en målarhatt som hon måste bära varje gång hon målar =)
 

Nu blir det inget mer bloggande först på fredag och då blir det bara en snabbis genom telefonen! Så hoppas ni får en jätte trevlig fortsatt vecka och en trevlig helg!

Av Mikaela - 15 november 2011 18:15

Och inte vilken lax som helst, utan den godaste laxen jag någonsin ätit! Och då äter jag inte gärna fisk..
Alla åt det i alla fall med god aptit, det enda som blev över är Eddan´s matlåda till jobbet imorgon.


Sen måste jag skryta lite över Liten, hon har inte gjort nr 2 inne sen igår, inte en endaste natt har hon gjort nått inne heller! Hur duktig är inte hon?!


Nästa vecka ska jag börja "boa" lite inför bebisens ankomst, inte länge kvar nu! Attans vad jag längtar!
Hittade en lista på nätet inför bebisens ankomst.


Vagn:
(x) Vagn
(x) Filt
(x) Åkpåse
(x) Täcke och kudde
(x) Plastad frotté
( ) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex
(x) Skötväska


Bil:
(x) Bilstol


Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
(x) Täcke 
(x) Kudde
(x) Lakan
(x) Plastad frotté
(x) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur


 Sköta om:
(x) Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd
( ) Mobil
(x) Våtservetter 
( ) Blöjor
(x) Blöjhink


Äta mat:
( ) Amnings-BH
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
(x) Amnings kupor
(x) Haklappar
(x) Dreggelhaklappar


Bada:
(x) Badbalja
( ) Tvättlappar av frotté
(x) Babyolja
( ) Badhandduk med huva


Kläder stlk 50/52
( ) 2 set i stl 44
(x) Body
(x) Dress
(x) Mjukisbyxor
(x) Mössa
(x) Pyamas
(x) Strumpor


Kläder stlk 56:
(x) Bodys
(x) Strumpor
(x) Pyjamasar
(x) VelourByxor
(x) Mössor
(x) Overall-tunn
(x) Overall-tjock
(x) Tossor


Mini-Apotek:
(x) Kräm mot röd bebisrumpa (Inotyol)
(x) Näsdroppar för spädbarn
(x) Panodil, stolpiller för spädbarn
(x) Febertermometer
(x) Kräm mot torr hud
(x) Idomin
(x) Barnolja 


 Övrigt:
(x) Filtar
(x) Amningskudde
(x) Bärsele
( ) Babysitter
(x)Snuttefilt
(x) Nalle/gosedjur
(x) Nappar 
(x) Fårskinnspläd
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(x) Babygym



Av Mikaela - 15 november 2011 15:11

Så, nu har vi bokat vår resa ner till Väsby! Det ska bli så roligt att åka ner ett par dagar, har inte varit där nere så länge sen vi flyttade hit.
Idag har Micke och mamma åkt hem till Mora ett par dagar men innan dom åkte passade vi på att åka till borlänge en sväng medans Nora var på dagis. Köpte ett par till mamatights då det är typ det enda jag kan änvända just nu som är bekvämt. Hittade en jacka till Nora som hon kan ha till typ våren, nästa höst. Men när den var nersatt 50% på cubus kunde jag inte låta bli =)

Imorgon när jag lämnat lillsorken på dagis så ska jag åka och titta på en vagn till bebisen, börjar bli dags att ordna med sånt. Har hittat en jag verkligen vill ha, hoppas den är fräch nog. Det visar sig imorgon.

Hm... middag idag?! Ingenaning.. kanske lax.. Nora gillar ju det.. och Eddan också.. Ja så får det nog bli.. eller lasange... Beslutångest! Jaja.. det löser sig!

Av Mikaela - 14 november 2011 18:52

Idag var det dags för tillväxt ultraljud och äntligen lite glada nyheter på den fronten!
Bebisen hade vuxit på bra och hon uppskattade vikten på bebisen till ungefär 1,8 kg.

Det var en sån lättnad, en otrolig lättnad! Var helt säker på att bebisen inte skulle väga mer än 1,5 kg så det kändes jätte skönt.

Flödet till navelsträngen såg också fin fint ut.
Efter det besöket gick jag och mamma upp till leklandet där moffa och Nora var och busade.

Tillsammans efter lunchen åkte vi en sväng till dollar store innan vi sen begav oss hem.

Skulle ju få fikabesök av min brukare som jag jobbar med när jag inte är sjukskriven. Så när dom väl kom fikade vi på. Nu sitter vi här i lugnet och gör ingenting, super skönt. Men jag ska snart ta tag i Noras rum och resten av övervåningen, för gör inte jag det gör ingenannan det heller. Så fungerar det här hemma hos oss =).

Längtar som attans tills på torsdag då jag och Nora ska ta tåget ner till sthlm och sova hos Sigge och Joi. Det ska verkligen bli supermysigt!
Men nu ska jag njuta av lugnet!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards