Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Mikaela - 30 november 2011 15:47

Bebisen väger nu i alla fall över 2 kg, så vi går ju åt rätt håll. Någon stor bebis är det inte, men än växer den. Har fått ny tid till yttligare ett tillväxt ul om 2 veckor så nu blir det att räkna ner tiden på nytt.
Den gången blir det mammsen som åker med då Eddan är i sthlm just den dagen..

Till nått helt annat nu! Idag kom Scott hem en stund, för att äta, hör och häpna! Den katten har inte ätit hemma på säkert över 1 månad och nu var han tillbaka. Anledningen till att han slutat komma hem till oss är att några grannar här omkring matar honom, vilket i sig resulterat i att han nu också väger över 10 kg. Ni som följt bloggen vet ju att han höll på stryka med den 21 dec förra året och har sen dess gått på mycket dyrt specialfoder ifrån veterinären. Han gick ner till 7,5 kg och blev jätte fin. Sen började dom mata honom och han har nu gått upp MASSOR i vikt.. Så himla tråkigt, för det är det som kommer göra honom sjuk igen och denna gång finns det inget vi kan göra för han utan blir han sjuk kommer vi tvingas låta honom somna in, detta då pga av att andra tycker det är kul att mata honom istället för att tänka på hans bästa.. Dessutom har jag 15 kg kattmat som nu bara står här för pengar jag gladeligen hellre hade lagt på nått annat om jag visste att säcken bara skulle bli ståendes..
Fast jag bett dom sluta mata honom så fortsätter dom.. vad ska man då göra? Vår fina kisse, vi vill inte förlora honom!

Ja nu ligger han här inne och sover, kanske han har längtat hem liiite i alla fall..
Nej nu ska jag börja koka potatis, steka lite fläskfilé och göra en champinjonsås! Mums!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards