Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Mikaela - 8 november 2011 12:51

Japp, dagen D har redan kommit och den första valpen har redan lämnat oss. Det var Elton som var först ut att flytta i förmiddags. Håller givetvis tummarns för att allt ska gå bra med honom, och jag ser fram emot att få se honom på valpträffen i vår.

Här är i alla fall 8 veckors bilder på små monstrena!

Lord Danny´s All I Need Is Love "Biggan"
TILL SALU!
En underbart mjuk tik som är mycket följsam och lätt. En kopia av sin mamma till settet.
   

Lord Danny´s Anything Ain´t Like Me *Elton*
Såld, och bor nu utanför sthlm.
    

Lord Danny´s Absolut Amazing *Nova*
Såld, och flyttar imorgon till sthlm.
   

Lord Danny´s Allot Like Love *Björne*
Såld, flyttar på torsdag till Falun.
   

Och så har vi, sist och minst. =)
Lord Danny´s All Exklusive *Liten*
Som stannar hos oss!
   

Nu ska jag stoppa mamma Alice i badet så hon sen luktar jordgubb =)

Av Mikaela - 8 november 2011 07:54

Men det har sina anledningar kan jag lova.. haha.. det var kaos igår.. eller strukturerat kaos..
För redan vid 9.30 tiden skulle jag och mamma infinna oss hos veterinären för besiktigning av alla valparna... Vi var där med 5 minuter till godo, men helt i onödan.. Dom hade ju inte förberätt någonting, varken vaccin eller papper så mamma och jag plus alla valparna fick vänta i 1 timme innan dom äns började med första valpen!! Då var jag lite små irriterad... sen gillade jag inte veterinären i huvudtaget, ingen skylt hade hon på sig heller som visade att hon var veterinär. Alla valparna fick i alla fall ett ok i rumpan. Flera av dom var åksjuka både på vägen dit och hem så väl hemma blev det ingen vila direkt, det var bara att börja bada igenom hela gänget valpar.

Sen hade jag massor av pappersarbete att fixa innan jag hämtade lillsnorpan på dagis. Sen kan man ju tänka att det skulle vara lugnt.. jo tills efter middagen.. sen var det dags att klippa och fota dom små monstrena.. Passade även på att snygga till Alice som såg ut som sju svåra år =). Nu är alla hundarna jätte fina och luktar gott! Mamma och jag dog rätt bra sen efter lite the och macka.
Dessutom hade klockan hunnit bli 22.00

Idag är valparna redan 8 veckor och först ut att flytta är lille Bruno som numera heter Elton. Han flyttar ner till Värmdö och kommer få det kanonbra. Det kommer 8 veckors bilder lite senare idag!
Nu ska jag städa valphagen och ge Nora frukost!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards