Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Mikaela - 5 oktober 2011 20:14

Ni har jag och Eddan hjälpts åt och tagit 3 veckor bilder på puppisarna.
Inte det lättaste att ställa upp valpar som just kommit upp på benen.
Men här är i alla fall bilderna som jag lovat!

Biggan 3 veckor
   

Brumma 3 veckor
   

Liten 3 veckor
   

Bruno 3 veckor
   

Björne 3 veckor
   

2 bonusbilder, denna gång på Biggan å Bruno!
   

Underbara puppisar!

Dom har nu fått flytta hit ner till nedervåningen så dom kan få vänja sig vid alla slags ljud och skrammel. Men dom är precis som sin mamma och verkar ta allt med ro =).
Nu ska jag njuta av lugnet och gosa ner mig i soffan med mannen!

Av Mikaela - 5 oktober 2011 11:11

Ja då är det inte valparna jag pratar om, visst är dom olika. Men på ett underbart sett. Men Nora och Sigge är väääldigt olika på ett mindre bra sett.  Jag hade hoppats på att få lägga in ett inlägg om hur bra vi haft det senaste dygnet. Men tyvärr, inte denna gång.

Barnen har bråkat konstant sen dom kom igår. Endast korta stunder har dom varit sams, så korta att dom glöms bort i allt bråk tyvärr. Dom är så himla olika, vilket är bra. Man ska vara sig själv, men dom är så olika att dom inte kan komma överräns som nått. Det blir liksom inte bra på nått sett. Så vi valde att avsluta vår dejt tidigare än vad vi tänkt, det är ingen idé och tvinga dom vara tillsammans när det bara blir bråk. Väldigt trist. Men bäst för dom båda.

Desvärre hann jag inte med att ta några bilder på valparna igår, för när barnen väl somnat var jag mer slut än, jag vet inte vad. Somnade på soffan flera gånger innan jag till slut gick upp i sängen. Vaknade med hemsk huvudvärk, spänningar eller vad?! Så nu ska jag och Nora mata och städa hos valparna innan vi ska baka nått gott tillsammans.
Så håll ut det kommer bilder på bebisarna!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards