Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Mikaela - 31 oktober 2011 19:40

Tyckte hösten just kom men vi är ju faktiskt redan mitt i den, oktober månad är över och imorgon välkommnar vi november. Brukar inte direkt välkommna höst månaderna, men eftersom vi haft sådär 12 grader ute idag och sol, dessutom ska det fortsätta ett par dagar så kan jag faktiskt välkommna november!

Dagen idag gick väldigt smidigt och jag har faktiskt vilat en hel del. Faktum är ju faktiskt att när jag väl ligger där, helt avslappnat känner jag att jag verkligen behöver det. Bebisen i magen har där emot gjort allt annat än vilat. Hela magen hoppar ifrån ena sidan till andra sidan, hit och dit, upp och ner =) Så bebisen verkar ju även den nöjd över att jag vilar.

När jag hade hämtat Nora ifrån dagis så åkte vi hem och bakade pepparkakor, fick ju tag på pepparkaksdeg nere på ica, så varför inte liksom. Pyssel som pyssel =)
Jag bakade och Nora åt =) Både deg och sen dom färdiga kakorna =).

Imorgon blir valparna redan 7 veckor, vart har tiden tagit vägen?! Nora ska till dagis en stund medans jag ska in till läkaren. Håll tummarna för mig!

Av Mikaela - 31 oktober 2011 07:17

Har sovit halvdåligt i natt då jag igår kväll fick ett sms om att min lillebror inte alls mår bra psykiskt efter han kom hem härifrån igår. Helgen som varit så bra. Lider med han.. Dessutom snurrade en massa andra tankar i huvudet.. hur ska jag klara veckan själv med allt... osv.. När jag väl somnat in och vaknade i morse hade halsbrännan intagit sin plats, visste ju att den skulle komma för eller senare.

Nora hade dessutom kommit in i ganska så bra sovrutiner och brukade sova till 8 på morgonen, vilket är helt lagom eftersom vi inte går till dagis först vid 9.30, men nu när vi ställde tillbaka klockan vaknar hon ju vid 7 ist och dagen blir en timme onödigt lång.. Jaja.. mer tid till att städa hos valparna.

Guu vilket negativt inlägg det blev, det var ju inte alls meningen.. men klockan är typ 7.21 också.. kan ju bero på det. =) Lika bra å ta tag i dagen och släppa ut monstrena på altan! Hörs senare!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards