Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Mikaela - 20 oktober 2011 13:04

Idag var det dags att åka till brnmorskan och kolla in sf måttet på bebisen och lyssna på hjärtljud. Eftersom jag är ledig idag så fick Nora åka med mig. Det hade varit ordentligt kallt inatt vilket syntes på bilarna imorse, massor av is och frost. Eddan som var lite sen till jobbet var fortfarande hemma när vi gick upp. Det sista jag sa till han var att jag får nog köra försiktigt idag för det ser halt ut... och det var det minst sagt..
När jag körde över dalälven kände jag hur hela bilen bara gled.. fy.. det bara sög ta i magen på mig.. Jag hade ju dessutom Pingubilen som knappt väger nått så ni kan ju gissa att vi såg ut som Bambi på hal is.
Jag körde bara några km till sen gav jag upp och ringde Eddan och sa till han att han fick komma till Hedemora och möta oss så vi kunde byta bil. Jag vill känna mig säker när jag kör och dessutom har Nora med mig i bilen, jag kände mig allt annat än säker kan jag lova..

Tur som var så hade vi åkt i god tid så rullandes i 50-60 km i timmen tog vi oss in till mvc och var ändå där i tid. Mina värden såg bra ut med sf måtten som tidigare har legat över medel hade plötsligt halkat ner till medel. Vad det beror på visar sig imorgon på tillväxtultraljudet, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är orolig. Känns väldigt skönt att Eddan är med imorgon, ifall att nått skulle vara knas..

Efter bm så åkte jag och nora till donken och åt frukost. Mysigt värre även om vi inte blev där så länge, sen hem, städa hos valparna och mata alla djuren. Nu väntar vi in Mia ifrån stallet och hennes barn Lina och Jonatan. Barnen får busa loss och vi får fika och prata lite häst =).

Håll tummarna för oss imorgon!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards