Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Mikaela - 6 oktober 2011 11:05

Men jag trivs när det är rent och snyggt runt mig. Så jag har idag redan städat hos valparna, matat dom. Slängt in dagens första tvättmaskin av två. Damsugit och skurat hela nedervåningen. Jo, sen har jag även kört igång en disk som snart ska tömmas. Kvar är alltså, hänga två tvättar. Tömma diskmaskinen. Mata, vattna och pyssla hos fåglarna/djuren och sist men inte minst lär jag behöva en dusch =). Sen ska jag och Nora slänga ihop en sockerkaka eftersom ikväll kommer Amanda, Linda och Malin in och firar Nora i efterskott.


Jag borde nog ta det lite lugnare med tanke på att jag faktiskt idag är i vecka 27 (!!) och har en förkylning som sakta men säkert smyger sig på. Ingnornerar den dock ett par dagar till, ska ju jobba fredag och lördag.


Jag har ju en massa planer för vårt Kråkslott, men kan inte genomföra alla på engång eftersom det inte finns pengar till det. Men det som står närmst på listan kostar inte heller sådär super mycket vilket känns skönt. Med andra ord är det genomförbart.
Alltså:
-Köpa färg och måla om Noras rum. Lila väggar och måla hennes möbler vita.


-Måla klart panelen (vit) i hallen, en sväng kvar. Sen ska det upp lite tavel lister och tavlor på väggen.


-Måla vårat sovrum i någon latte/brun färg. Listerna ska målas vita.


-Matsalen ska få nya tapeter, lika så vardagsrummet. Samma, osäker än på vad men några latte färgade med mönster.


Så småning om är planerna även att riva ut köket, bygga ut badrummet på nedervåningen. Och sätta in en wc på övervåningen.


Men förutom dom renoveringarna behövs det fyllas ut med lite möbler som:


-Skänk till matsalen, ek. finns på Jysk. 3499:-
Kan mycket väl köpa en bättre begagnad, men då gäller det att ha bil och släp närsom helst eftersom man aldrig vet när det dyker upp..
 


-Skänk till köket, en vit. Finns också på Jysk. 2299:-
Som sagt skulle jag även här kunna köpa en begagnad.
 


- MALM byrå med 6 lådor. Den ska vara i mörkbrun, precis som resterande möbler i vardagsrummet ska vara. Mycket bra förvaring för dvd filmer och sånt. Finns på IKEA 1295:-
 


Ja som ni förstår finns det saker att lägga pengarna på.. bara pengarna som saknas =) Hihi.. så det blir att ta lite pö om pö. Vi börjar med färg till Noras rum, färg till hallen finns. Det ska bara göras också =) Någon som känner sig villig?


Nej nu ska jag vika lite tvätt innan jag ska busa, leka och pyssla med den bästa!
 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards