Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Mikaela - 15 oktober 2011 07:53

Japp, uppe med tuppen. Eller ska jag säga, Uppe med valparna.
Inte för att det var dom som väckte mig. Dom sover så gott på morgonen. Men Noras förkylning bröt ut ordentligt i natt, stackarn har inte sovit mycket.. inte jag heller för den delen. Men jag är ju van.

Igår så försvann dagen ovanligt fort tyckte jag. Jag och Nora fick först besök på morgonen av en kompis som kom och lämnade lite kisstidningar, =). Sen var det bara att kasta sig in i bilen och åka till Hedemora, plocka upp Simon vid tåget, åka och käka lunch. Eddan kom och lunchade med oss, sen på vägen hem köpa mat till vaktlarna. Hem mata valparna som nu äter mat 3 gånger om dagen. Städa där.. Sen kom mamma och Micke, vart hade tiden tagit vägen?! Jag lagade i ordningen en super god wook till middag sen åkte mamma, Micke, jag, Nora och Simon till Ikea. Vi skulle fika =). Eddan var hemma under tiden och målade klart taket i trappen, eller ja så långt han nådde i alla fall.

Mamma, som är världens bästa mamma hjälpte mig och städade hos grabbarna Grus (marsvinen). Jo juste, vi fick ju även deras 6 kantiga akvarium som hon fixade i ordning. Super fint. Nu behövs bara lite fiskar.
Ja, det var nog gårdagen, gårdagen som försvann!

Idag ska jag, mamma och Nora åka en sväng till falun, handla lite så vi kan göra tårta imorgon, även hämta ut gratis tårtan jag fått ifrån maxi ica. Men nu ska jag ta mig en kopp the och vakna till liv.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards