Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Hemma ifrån akuten.

Av Mikaela - 16 maj 2011 21:36

Till slut fick jag ge upp. Ringde till 1177, sjukvårdsupplysningen som ville att jag skulle åka in akut eller så skulle dom skicka ambulans.
Trotts att jag hade super ont lyckades jag innan få ihop en lasange, men den fanns det ingen tid för att äta. Vi åkte bums in, så lämnade Eddan och Nora av mig vid akuten. Medans jag roade mig själv där så åkte dom till donken och åt middag. Jag fick komma in för att lämna prover och kissa på beställning är absolut inte min grej, men jag lyckades pressa fram några få droppar. Sen fick jag komma in på ett barn rum, det var det enda lediga. Vilket var perfekt sen när Eddan och Nora kom. Nora hade massor att pyssla med. Jag fick träffa doktorn som inte hade en aning om vad det kunde vara, någe insatt i gbp opererade var han inte heller..
I alla fall tror han sig kommit på problemet efter ha pratat med en kollega.
Han tror att det är den magsäcken som är bortklippt och igensydd som bråkar. Syrorna där ifrån. Kort och gott ett magsår ifrån magsäcken jag inte använder. Så med magsårs medicin åkte vi hemåt, dock med samma smärtor som på vägen in.

Jag som inte hade ätit nått sen 11.30 var inte ett dugg hungrig, men där emot väldigt sugen på den lasangen som stod färdig hemma, så jag tog mig just en väääldigt liten bit. Nu ska jag bara ligga på soffan resten av kvällen och sen imorgon blir det å hämta ut mer tabletter..
Hoppas för allt att jag snart slipper smärtan så jag kan komma igång med jobbet på onsdag.

Hörs imorgon!

 
 
stin@

stin@

17 maj 2011 10:11

Hur mår du idag??
Kollade dom så det inte är gallan igen??

http://www.tansandtins.se

Mikaela

17 maj 2011 10:29

Hej, fortfarande otroligt ont, nej dom kollade aldrig det. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards