Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Mikaela - 12 maj 2011 21:22

När Nora vakande till efter lunch så satte vi igång med muffinsbak när det plötsligt knackade på dörren. Nora visste att det var en överraskning men inte vad så gissa om hon blev förvånad när mormor och moffa stod där =)
När muffinsarna var klara lurade vi oss med oss nora ner till loppisen då mamma ville dit och titta. 
Muffinsarna blev för övrigt super super goda =).

Sen har vi inte gjort så mycket mer, jag har gjort kyckling med chili,paprika sås med pasta som alla älskar och sen har Nora lekt en massa med mormor.
Det drog förbi ett snabbt åskoväder, och jag hann bara se en visserligen super stor blixt. Men bara en..
Jag bråkar fortfarande med ett sår som Alice har på benet efter ett litet slagsmål med Bullen i helgen som var. Har det inte börjar gett med sig efter helgen får jag ta henne till veterinären... suck.. hoppas dock det ger sig med lite hjälp ifrån mig.
Nej nu sover Nora och jag ska kolla på tv med resten av familjen =)

Av Mikaela - 12 maj 2011 10:00

Regnet har öst ner hela natten. Vilket gör inget. Jag brukar sova extra bra när det regnar och har nog gjort det i natt. Drömmer en massa just nu och minns mycket av drömmarna också.
Dessutom sov Nora hela natten i sin säng, bara det i sig gör att jag sover extra bra.

Idag på morgonen när vi lämnat Nora hade vi utvecklingssamtal med hennes fröken Eva. Allt hon hade att säga var bara bra, Nora följer utvecklingen som hon ska och lite där till. Hon är den enda som är 100 % blöjfri på hennes avdelning än så länge vilket gör en lite extra stolt såklart. Hon och också även den enda som pysslar så mycket =) Hihi.. vem kan hon ha fått det ifrån...   

Idag ska jag baka dom super goda muffinasarna som Tarja bjöd oss på i måndags. Ooo det var dom godaste ever! Så det ska vi baka idag efter dagis. Sen kommer ju mormor och Micke och överraskar Nora.
Men nu ska jag stoppa nått i magen innan jag ska hämta väldens bästa lilla plutt.

Jo juste, att inte förglömma! Idag firar jag och Eddan 4 år tillsammans!
4 år har bara sprungit förbi. Vi har på dom 4 åren varit utomlands tillsammans, flyttat ihop, köpt radhus, fått barn, sålt radhus och köpt villa. Tillsammans har vi flyttat från sthlm till dalarna. Vi har även gått igonom flera otroligt jobbiga saker tillsammans. Sånt som gjort oss starkare som familj. Jag älskar dig Eddan, jag hoppas vi får många många många fina år tillsammans med vår fina familj!   

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards