Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Mikaela - 21 maj 2011 09:25

Äggleveransen gick super igår, bara hoppas vi hinner få fram 20 ägg till tills på måndag, dock lite tveksam, hönorna verkar ha en svaka just nu.
Men men, åtminstonde borde vi få fram 15 ägg tills dess.

Jobbet igår gick också bra, kom dock lite sent därifrån, ca 20 minuter sent. Nått jag tänker säga till om att vi måste försöka hålla eftersom jag har en bit att åka hem och ju senare jag kommer iväg ju mörkare är det och större risk för vilt på vägarna. Idag är har jag ett mördarpass framförmig på jobbet, 12 timmar. Dock sköt vi det så jag börjar kl 11-23. Skönt det så jag slipper köra hem så sent. Sen är jag ledig till torsdag! Ååååå så jag ska njuta av min ledighet.
Dock måste jag få klaga lite på dagis.
För nu kommer jag gå på rullande schema vilket gör att varannan vecka kommer jag bara jobba fre-söndag. Och det innebär att jag endast får ha Nora på dagis på den fredagen. Så från 15 timmar i veckan kommer hon den veckan endast få gå 5 timmar ena veckan. Vilket gör att när jag jobbar tis, ons, tors då får hon gå på dagis. Sen dröjjer det ju en vecka innan jag jobbar igen och då får hon inte gå där. Krångligt det blev, men jag undrar bara varför hon inte kan få gå någon mer dag den där veckan så det inte blir så långt uppehåll där i mellan... Jaja.. med andra ord blir det inge dagis för Nora först på torsdag nästa gång... trist för henne framför allt.

Jaja, nu ska jag göra mig redo och fixa fåglarna och gosa med min familj innan jag åker på jobb! Hoppas ni får en trevlig helg!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards