Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Mikaela - 25 oktober 2012 22:10

Å såhär blev det med hyllorna på plats, tjaa.. Ganska så nöjd, hoppas det sitter kvar imorgon bara... Livrädd!!

Av Mikaela - 25 oktober 2012 20:32

Dagen idag har gått superfort som hela veckan gjort.
Imorse plockade jag och Nora upp Alice på väg till dagis. Vi bor så pass nära varandra och båda har en liten hemma så då har vi pratat lite om att hjälpas åt att köra tjejerna till dagis. Och eftersom jag hade mamma här imorse så slapp jag släpa med Loka, så då passade vi på att plocka upp Alice också. Efter dagis skulle Nora följa med dom hem en sväng så jag hann fixa dom ärendena som jag hade i Falun.
Först så åkte mamma, Loka, hundarna och jag till babyproffse., där köpte jag en ny bilbarnstol till Loka, babyskyddet har hon börjat växa ur så det var dags för nästa steg. Sen tog vi en snabblunch innan vi stressade ner till Kappahl, där köpte jag en ny overall till Nora. Tarja hade en 25% rabatt där som hon gav mig så overallen som kostade 749 kr fick jag för 562 kr. Stressade vidare till veterinären då Flora skulle på återkontroll av sitt skadade öga och Alice skulle ögonlysas inför parningen. Floras öga såg jättefint ut, bättre än såhär blir det inte. Helt återställd blir hon ju tyvärr inte. Alice ögon var U.A Så nu väntar vi bara in löpet.
Förstod dock inte varför vi stressade, vi fick vänta över en halvtimme efter bokad tid tills vi fick komma in. Mindre kul när Loppan var trött. Men som tur var ju mamma med.

Jag vet inte vad min mamma gör med barnen men dom avgudar henne! ;-)

Det blev även en fika på maxi innan det var dags för att lämna av mamma vid bussen. Pratar verkligen för oss alla när jag säger att vi verkligen kommer å sakna dig mamma! Tack för allt denna vecka, å super tack för dom fina fönsterrutorna :-)

När jag hämtade Nora lånade vi även med oss Alice hem en stund innan hon skulle vidare till sin pappa.

Barnen sover sen länge och jag slappar i soffan medans Eddan fixar med köket. Bjuder på ett tjuvkik.
Kram å hej!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards