Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Mikaela - 23 oktober 2012 17:10

Alltså lite mer tid skulle ibland sitta fint! Men det är inte det lättaste att ordna så då blir bloggen lite lidande.
 


Dagen idag då. Jo det var ju dags för Nora att gå och kolla upp knölen. Jag har ju försökt att inte tänka så mycket på knölen och spekulera i vad det kan vara utan ist låta läkarna avgöra det. Vi hade först tid kl 12.45 för att kolla hörseln på henne. Det gick galant. Nemas problemas, Nora var super duktig.
Sen var det en stund innan vi hade nästa tid så jag och Nora passade på att ta en fika inne på lasarettet.
Loka var med mamma under tiden och kollade runt i affärerna som just öppnat vid Reglementet i Falun.


Sen var det då dags. En mycket trevlig och ärlig läkare som sa rakt ut att han vet inte vad det kan vara. Utan bad en annan läkare kolla. Hon fann då flera knölar på Noras hals, bland annat en som var lite större än den vi hittat. Dom kom fram till att dom ska ringa till Astrid Lindgrens barnsjukhus för att få ut journalen på Nora ifrån den förra knölen. Dom skickade även en remiss till ultraljud för att se vad knölarna kan tänkas innehålla. Ev skulle hon få en tid redan denna vecka.
Så efter det borde vi få mer svar. Vi måste ju givetvis hålla stenkoll på Nora så hon inte får någon feber eller får ont i knölarna. Just nu gör dom inte ont som tur är.
Ja, det var nog lite om dagen, nu vidare till Köket.


Köket är ju nästan klart, i helgen som var kalkade jag och Eddan så nu siter det närmare 500 nya kakelplattor uppe. Det  var första gången för oss båda och vi är jätte nöjda. Idag ska vi sätta upp fogen så efter det kan jag nog bjuda på lite bilder. Men tills dess kan jag bjuda på lite andra bilder ifrån köket. Har nämligen fått lite förfrågingar (läs tjat ;) ) om att visa bilder på det nya, bättre begagnade köksbordet. Så här ser ni bild på det plus lite nytt pyssel till köket.
   


Imorgon ska världens snällaste mamma (nämligen min) tvätta mina fönster =) =) =) så ska köket få tillbaka sina gardiner. =)
Men nu måste vi foga kaklet i köket =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards